Wednesday 2 January 2013

TERKEDU LAGI LA HADI AWANG, MUFTI PERAK HENTAM BALIK


Kecoh sungguh cerita nak masuk TV. Isu Amanat Hj Hadi dah jadi kedepan dan kebelakang. Hadi Awang nak masuk TV jugak, Nik Aziz pun nak masuk TV jugak, habis semua pemimpin PAS nak masuk TV yang deme kata tak boleh dipercayai ni, tabur fitnah dan memusingkan fakta. Deme yang kutuk-kutuk lepas itu jilat la balik. ish!ish! 

Perkembangan terbaru Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria dan Mufti  tidak setuju dengan cadangan forum yang bertujuan memberi peluang kepada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memperjelaskan amanat mengkafirkan UMNO kerana bimbang ia menjadi wadah memenuhi kepentingan peribadi dan politik kepartian pihak tertentu. 

Teman yakin lepas ini ada lah puak-puak PAS yang akan marahkan Mufti-Mufti ini pulak. Tambahan pulak keengganan Mufti Perak menjadi ahli forum itu nanti. “Benda sudah salah tidak perlu ada forum. Saya cuma nak nasihatkan beliau bertaubat dan menarik balik amanat itu. Tak ada faedah pun forum itu diadakan. “Saya tidak akan hadir... buat apa hendak menegakkan benang basah. Saya bukan mencari siapa salah, siapa betul. Saya kata perbuatan itu salah, habis cerita... kalau dia kata tak salah, dia punya pasal,”

Memang dah salah pun. Tak payah la nak tegakkan benang basah. Hadi Awang saje cari pasal nak guna media kerajaan hentam balik kerajaan. Hadi Awang nak cari populariti sebab imej PAs sudah banyak tercalar dengan isu-isu yang deme buat sendiri. Itu sahaja. Bukannya nak perjelaskan isu amanat sebenarnya. Main wayang bawah pokok. Teman nak tengok apa kata pencacai-pencacai PAS nanti. Mesti teruk Mufti Perak kena maki hamun dan dicerca. Biasa la puak-puak pakatan, kalau tak maki-maki ni bukan Pakatan Rakyat namanya.heee..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...