Thursday 3 January 2013

Karpal Singh Beri Kata Dua, Ngeh Pula Saman Blogger


Terbelit la! Dua-dua ular. Membelit tak tentu arah. Sebelum ini Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham diberi tempoh sehingga hari ini oleh Karpal Sing untuk membuat keputusan mengenai kedudukannya di dalam syarikat Upayapadu Plantation Sdn. Bhd. Alih-alih, Ngeh saman pulak media dan blogger yang dedahkan  isu pemberian tanah seluas 10,526 ekar di Kelantan. Tak kan pelik tu?

Kata dua itu diberi selepas kontroversi berhubung pelaburan besar yang dibuat oleh Koo Ham bersama-sama sepupunya, yang juga Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming yang mendapat projek pembalakan di Kelantan. Eh!eh! Karpal suruh jawab, apek ni pergi saman orang la pulak. tak berani nak jawab la tu sebab dah salah. 

Jika mengikut dakwaan DAP, Pembabitan Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming dalam perniagaan adalah bertentangan dengan perjuangan parti. Nama kedua-dua pemimpin tertinggi DAP negeri Perak itu tertulis dalam pendaftaran syarikat Upayapadu Plantation Sdn. Bhd. yang merupakan pemilik kepada tanah tersebut. Dah sah dan sahih.

Isunya bukan tentang ketelusan dan tidak salah dari segi undang-undang, tapi penyalahgunaan kuasa dan rasuah Nik Aziz bagi memastikan Nizar Jamaluddin menjadi Menteri Perak. Ada relevan atau "unrelevan"? DAP punya telus sampai tanah Kelantan pun disapunya. Rasa-rasanya tanah-tanah di Perak pun ada juga yang dua ekor Cina DAP ni sapu, tapi masih belum dibongkarkan lagi.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...