Friday 4 January 2013

PANAS: Bukti DAP Lindungi Samseng


Bangga sungguh la samseng ni pukul orang. Ini lah ahli Pasukan Peronda Sukarela Guan Eng yang memukul wartawan tempohari. Guan Eng siap hantar peguam untuk membela samseng ni. Sombong nya deme suka mak bapak deme pukul-pukul orang. Itu baru wartawan, kalau la orang-orang biasa ni, tak tau la nak kata apa? Lagi dasyat rasanya.. 

Anggota Pasukan Peronda Sukarela (PPS), Lim Ah Chye, 52, didenda RM3,000 oleh Mahkamah Majistret di sini setelah mengaku bersalah memukul wartawan akhbar Cina.

Majistret Norhayati Ibrahim memerintahkan tertuduh didenda RM1,000 atau penjara satu bulan untuk tuduhan pertama kerana menyebabkan kecederaan Ang Kean Siang, 32, pada 30 Disember lepas pada 1.40 pagi.

Tertuduh juga didenda RM2,000 atau penjara dua bulan untuk tuduhan kedua kerana dengan niat telah memyebabkan kerugian mangsa sebanyak RM1,200.

Ah Chye didakwa melakukan kedua-dua tuduhan itu di hadapan kontena PPS di Lorong Perak ketika mangsa membuat liputan mengenai kejadian seorang wanita ditemui mati di pangsapuri di Jalan Perak di sini.

Pendakwaan dikendalikan Pendakwa Raya Mohd Khairul Fairoz manakala Ah Chye diwakili peguam Sukhindarpal Singh. - Bernama


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...