Friday 28 December 2012

HANGAT: YUNA BERCINTA DENGAN LELAKI US


Teman pun heran lah artis ni.  Asyik-asyik nak kahwin dengan orang Eropah. Sekejap US dan entah apa lagi. Macam la tak ada lelaki negara sendiri untuk dijadikan suami.  Mudah la sikit nak cari suami yang boleh membimbing ke jalan yang benar.  Ini orang putih jugak dicari, agama dia pun tak pasti lagi.  Lepas tu kena cerai le pulak.  Tak ke kesian.  Ini kisah Yuna dikatakan hangat bercinta dengan jurugambar peribadinya di US. Ye le. Hak masing-masing nak kahwin dengan sesiapa pun.  Tapi esok bila dah bercerai, mula la nak menyemak kat dada-dada media hiburan macam mintak simpati je.  Silap haribulan ada masalah pulak dengan hak penjagaan anak. berlarutan la ceritanya kat media.  Malu la!

PATAH tumbuh hilang berganti, begitulah cinta SS ibaratkan. Situasi sama SS melihat diri penyanyi tempatan antarabangsa, Yunalis Zarai atau Yuna yang kini khabarnya sudah menemui pengganti baru selepas hubungan cintanya dengan pengacara kacak Qi terputus di tengah jalan tahun ini.

SS lihat jejaka baru yang bertuah itu sama kacak dengan Qi. Pun begitu, dia bukan orang tempatan sebaliknya dari Amerika Syarikat (AS). Namanya, Jules Schratter dan difahamkan bertugas sebagai jurugambar peribadi Yuna di AS. 

Pada saat cinta Qi dan Yuna berantakan, barang kali Jules muncul dan memberikan secebis semangat untuk Yuna terus berkarya apatah lagi di AS, Yuna duduk sebatang kara. 

SS difahamkan, hubungan cinta antara mereka bukan lagi rahsia malah Jules sendiri sering meluahkan perasaannya terhadap Yuna menerusi rakaman foto yang muat naik di akaun Instagramnya, Throughjules.

Dalam banyak himpunan gambar yang dipaparkan Jules malah SS seronok melihat gambar Jules berbaju Melayu dan bersongkok. Menurut makluman sumber SS, gambar itu diambil sewaktu Jules mengunjungi kampung halaman Yuna, baru-baru ini Amboi-amboi, dah bawa balik tunjuk mak bapak ke Yuna?

Bukan itu saja, ada sekeping gambar memaparkan koleksi buku di mana susunan paling atas itu adalah senaskah al-Quran. Jules melalui satu catatannya mengakui belum sempat meneliti isi al-Quran namun tertarik untuk mendalaminya. 

Terharu pula SS mendengar pengakuan Jules dan pada yang sama SS tidak menyangka hebatnya kuasa cinta Yuna sehingga mampu ‘menjinakkan’ seorang lelaki berbeza agama dan nun jauh di benua lain. 

Namun mengenali Yuna siapa yang tidak mengagumi keperibadian dan muziknya yang cukup unik. Kalau Yuna mampu menawan dunia dengan karyanya, apalah sangat hati seorang lelaki daripada beribu-ribu yang berderet menunggu Yuna. 

SS: Khabarnya sepasang selebriti sensasi akan sah berkahwin awal 2013. Hai, makan hati nanti pada siapa-siapa yang beriya-iya hendak lihat mereka tak jadi nikah sebab cemburu.

Sumber

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...