Saturday 5 January 2013

Mak Lampir Orang Kaya Baru Sejak Masuk PKR



Zuraida Kamaruddin atau nama manjanya Mak Lampir telah di lahirkan di Bengkulu, Sumatera Indonesia. Akibat kemiskinan hidup pada masa itu di Indonesia keluarganya telah berhijrah ke Singapura. Ketika itu Singapura masih lagi berada dalam Persekutuan Tanah Melayu.

Selepas berlaku perpisahan antara Singapura dengan Malaysia keluarganya mengambil keputusan untuk memilih Malaysia sebagai tempat bermaustatin. Selepas itu mereka telah di beri kerakyatan Malaysia. Nama asal mereka sekeluarga juga dipercayai telah ditukar.

Walaupun masih memegang kad pengenalan warna merah Zuraidah berjinak-jinak dengan menjual ubat kuat, termasuk jamu, pil kuat dan disamping menjual buah-buahan.

Setelah berjaya menjadi Ahli Parlimen selama 4 tahun sejumlah 4 kereta mewah telah dibelinya dengan harga lebih RM500,000.00 atas namanya sahaja.

Sebelum ini beliau terpaksa menyerang Datuk Seri Shahrizat Jalil dengan tuduhan yang tidak masuk akal untuk menyembunyikan penyelewengannya terhadap wang rakyat Selangor.

Kini setelah lama mendiamkan diri akibat dari pendedahan pemilikan kereta mewah sebanyak 5 buah, kini Zuraidah mula bersuara demi untuk menyembunyikan penyelewengannya.

Zuraidah mendesak Raja Ropiah menjawab isu yang dibangkitkan oleh Rafizi Ramli sedangkan penyewengan Zuraidah sendiri belum lagi terjawab.

Baca lagi DISINI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...