Sunday 30 December 2012

Safee sesuai galas tugas pembantu penyerang



Andai Johor Darul Takzim masih mahu menurunkan semua pemain berstatus bintang ketika aksi Liga Super bermula 8 Januari ini, formasi paling sesuai digunakan ialah 4-3-1-2 dengan meletakkan Safee Sali sebagai pembantu penyerang. 

Safee tampak sesuai membantu gandingan Daniel Guiza dan Norshahrul Idlan Talaha di posisi serangan kerana gemar beraksi dengan hantaran pendek dan melakukan rembatan deras dari luar kotak penalti. Guiza dan Mat Yo pula beraksi di posisi sayap kanan dan kiri sebelum menyusup ke dalam kotak penalti. 
Posisi tengah menyaksikan Safiq Rahim akan bergandingan bersama Simone Del Nero, namun andai pemain import dari Itali itu belum pulih dari kecederaan paha, Ahmad Ezrie Sazali tampak sesuai mengisi kekosongan di posisi tengah kiri sambil Nurul Azwan Roya di kanan. 

Benteng pertahanan tampak ampuh menerusi gandingan Muslim Ahmad dan Aidil Zafuan Abd Radzak dengan Azmi Muslim menguatkan bahagian kiri manakala Mohd Faizal Mansor di kanan tatkala kedua-dua pemain itu mampu melakukan serangan dengan bola hantaran lintang ke kawasan kubu lawan. 

Apa pun ketua jurulatih Johor Darul Takzim, Fandi Ahmad masih belum memutuskan kesebelasan utama yang akan dipertaruhkan dalam saingan Liga Malaysia (Liga-M) pada musim baru ini, sebaliknya masih berusaha mencari kombinasi terbaik. 

Kami sedang berusaha dan saya akan pastikan semua pemain kebangsaan yang berada dalam skuad Johor Darul Takzim diturunkan pada setiap aksi Liga Super kerana misi utama adalah memburu kemenangan. Formasi saya pratikkan semuanya bergantung kepada kerjasama pemain, katanya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...