Wednesday 16 January 2013

Blogger Hentam KBS dan @shaberyc


Apasal Blog ni meroyan tak tentu pasal. Dia hentam kromo suka hati. Tak ada usul periksa main hentam aje. Rasanya teman dan rakan-rakan blogger yang lain dah ulas isu ni. Lama dah! (Click Here ) Tiba-tiba datang pulak blogger baru ni buat cerita baru. Semua dia hentam sebab nak popular cepat. Kepimpinan Majlis Belia Malaysia dan Kementerian Belia dan Sukan pun dia hentam. Sekali dengan Menteri Belia dan Sukan pun dia hentam. Hentam tak ada fakta. Suka-suka mak bapak dia je..

Ini kisah satu blog yang mendakwa mewakili suara generasi baru dan golongan anak muda. Tapi cakap pun tak mewakili suara anak muda. Admin blog ni sendiri dah ketinggalan zaman tentang kemahuan anak muda. Citarasa anak-anak muda sudah berubah. Bukan kewangan menjadi keutamaan. Citarasa dan kehendak anak-anak muda itu sendiri. Bukan khemah atau pentas jadi keutamaan yang menjadi isu admin blog ini.
Kenyataan KBS
Buat cerita dongeng yang sudah dijawab berkali-kali. Biar teman perjelaskan sekali lagi.  Apa yang kome harus faham, pelaksanaan Himpunan Jutaan Belia (HJB) Putrajaya 2013 yang lalu adalah dari hasil tajaan sektor swasta dan korporat. Keyakinan puluhan syarikat dan perniagaan untuk turut sama menjayakan perhimpunan ini melalui pendekatan Strategi Lautan Biru (BOS) sama ada sebagai penaja, pemberi khidmat dan juga mengambil peluang mempromosikan berbagai-bagai produk mereka di HJB. Kejayaan HJB belia telah berjaya menarik penajaan yang besar (kalau ikut kenyataan media KBS) dalam bentuk tajaan tunai, barangan dan operator program sekali gus melebihi sasaran yang ditetapkan sebanyak RM28juta.

Teman nak petik tulisan admin blog ni yang teman dah jawab seperti di atas,
Lagi satu KBS dan MBM kalau boleh tahun ni 40 acara utama bagilah kat badan gabungan belia kendalikan sambil buat duit sikit. Jangan asik bagi kat konsultan memanjang. Konsultan pun muka yang sama jek dengan KBS.

Admin ni nak buat duit ke atau nak memenuhi citarasa dan kehendak anak-anak muda? eh!eh! Jika benar-benar ikhlas nak membantu, bantu la dengan seikhlas hati. Jangan jadikan kewangan sebagai satu halangan. Bantuan kewangan KBS beratus ribu telah disalurkan kepada setiap badan-badan gabungan MBM setiap tahun tanpa henti. Tahun ini telah ditingkatkan  dan ditambah lagi atas permintaan MBM sendiri. Teman malas la nak ulas lagi kalau macam bercakap dengan orang menghentam tak ada fakta ni... 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...