Saturday 19 January 2013

Bahang Pemilihan Kepimpinan Majlis Belia Malaysia (MBM) Sesi 2012-2014



Belia Bangkit Nampaknya masa makin mencemburui calon-calon yang ingin bertanding menerajui kepimpinan Majlis Belia Malaysia (MBM) bagi Sesi 2012-2014.

Sebanyak 21 Jawatan bagi Jawatankuasa Kerja (Exco) akan menjadi rebutan dari Jawatan Pengerusi Tetap hinggalah ke Ahli Jawatankuasa Kerja.

Perang kempen semakin ketara di aras 5, Summit Hotel, USJ walaupun proses berkempen ini sebenarnya telah bermula awal lagi.

Seperti lazimnya, Jawatan yang sentiasa mendapat perhatian di kalangan NGO belia sudah semestinya kerusi Tertinggi dalam MBM iaitu kerusi Presiden. Adakah Saudara Maliki Mohamed Rapiee dapat mempertahankan jawatan yang disandang beliau dari sesi sebelumnya (2010-2012) atau akan lahirnya pemimpin baru dari NGO Belia?

Apa pun, melihat kepada senario pemilihan pucuk pimpinan badan tertinggi persatuan belia ini, BB merasakan "DEMOKRASI" masih subur di dalam MBM. 

Kepada semua perwakilan belia yang mempunyai "KUASA UNDI", gunalah kuasa anda dengan sebaik-baiknya. Buatlah pilihan yang tepat bagi mencorakkan pembangunan belia yang lebih mapan seiring dengan agenda transformasi negara.

Majulah Belia Untuk Negara

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...