Wednesday 16 January 2013

Isu Bawani UUM : Parti PAS Jemput Jadi Ahli? Hah?


Teman nak gelak weh! Dah tak ada orang lain ke kome nak angkat jadi anjing. Budak hingus jugak la kome cari. Teman rasa dalam Pakatan Rakyat dah ketandusan pemimpin yang berwibawa nak dijadikan sebagai idola dan menarik sokongan rakyat. Bila teman fikir-fikirkan balik, ada jugak asasnya. Ramai pemimpin Pakatan Rakyat ni banyak sangat dihantui isu moral dan seks. Rakyat pun dah meluat dengan deme ni. Termasuk lah pemimpin-pemimpin dalam PAS. Jadi, budak hingus pun jadilah la jadi idola deme pulak..

Terbaru, Isu Bawani yang melalak di Forum UUM, PAS mengambil kesempatan untuk mengangkat budak hingus ni untuk djadikan anjing yang baru. Seperti teman sebutkan sebelum ini (CLICK HERE), Bawani ni sememangnya anjing belaan Parti PSM dan DAP. Baru sekarang nak menonjol. Itu pun sebab menyibuk di satu Forum di Universiti Utara Malaysia tempohari. Apa lagi, peranan Youtube digunakan sepenuhnya pencacai-pencacai Pakatan Rakyat untuk menaikkan nama Bawani.

Menurut laporan Haramkah Daily, Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) yang diwakili Exconya, Mohd Hakim Mohd Nor telah bertemu dengan mahasiswa Universiti Utara Malaysia (UUM), KS Bawani yang menjadi buah mulut masyarakat ketika ini setelah berani tampil ke depan menyatakan pandangannya pada satu forum yang dianjurkan di universiti tersebut.


Mohd Hakim mengucapkan sekalung ucapan tahniah kepada Biwani mewakili DPPM atas keberaniannya menyatakan pandangan di program yang dianjurkan itu.

Katanya, Pemuda PAS sentiasa memberi sokongan kepada beliau yang berani berhadapan untuk menyatakan kebenaran di khalayak ramai. Bawani, seorang pelajar yang aktif memperjuangkan hak rakyat dan mahasiswa menceritakan tentang kejadian itu kepada wakil Pemuda PAS.

ish.ish. Hero ke macam tu? Apa yang budak hingus ni tau tentang perjuangan untuk rakyat. Bukan teman mahu manafikan hak untuk bersuara tetapi Isu-isu yang dibangkitkan tak kena pada tempat. Mungkin pada forum yang berlainan, Seperkara lagi, isu-isu yang dibangkit senada dengan isu-isu dalam Pakatan Rakyat. Apa tu? Bawani ni mewakili mahasiswa atau mewakili Pakatan Rakyat? Jika benar Bawani mewakili mahasiswa dan mahasiswa menyokongnya, mengapa Bawani ni kalah dalam Pilihanraya Kampus September lepas?. Cer Citer?

Kalau setakat nak melalak menggangu majlis orang lain, Tak payah la! Gunakan platform yang sesuai untuk menyuarakan pandangan. Mungkin PAS boleh bagi pentas ceramah pada Bawani selepas ni..kan..kan..Lepas tu boleh dapat Syurga PAS..kahkahkah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...