Tuesday 15 January 2013

Terkedu Kisah #KL112 Yang Menyentuh Hati


Kesian teman tengok, yang sudah tu sudah la. Kalau kome nak buat duit pun, jangan la dengan Orang OKU pun kome ambik. Kesian dia. Sepatutnya kome bantu la dia, bukannya minta duit kat dia lagi. Mungkin dia tak tau apa-apa, sebab nasib dia tidak dapat melihat. Kome pulak ambil kesempatan atas kurang upaya insan malang ini.


Al kisah Haramkah Daily memaparkan satu cerita Himpunan Beruk-Beruk di Stadium Merdeka tempohari dari sebuah blog mengenai seorang insan malang OKU yang didakwa menderma untuk membantu membayar sewa Stadium Merdeka. ish.ish..Kome kalau nak buat cerita tu berpada-pada la. Jangan bagi naya insan malang ni. Tapi teman heran jugak, beruk-beruk yang datang pada KL112 dapat elaun yang dikhabar RM500 hingga RM700 untuk seekor beruk. Alih-alih buat kutipan yang didakwa untuk membayar sewa Stadium Merdeka. Weh! Teman sudah fining! 

Cuba bayangkan, jika paling kurang RM500 seekor beruk dapat habuan, anggaran yang hadir 50,000 beruk, kome kira lah berapa juta Pakatan Rakyat belanja ni..Lepas tu, buat kutipan untuk bayar sewa pulak! huh! Lagi fining! Siapa yang sakau duit kutipan tu, agak-agak kome le..heee

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...