Sunday 24 February 2013

PANASS! Kisah HANGAT Di Lubuk Tupah Kembali?



Anda ingat dengan TUPAH? Atau lebih dikenali sebagai Lubuk Tupah. Tupah ni dulu, merupakan satu pusat peranginan yang agak terkenal di Kedah. Namun selepas Kerajaan Pas Kedah mengambil alih tampuk pemerintahan. Air terjun Tupah terus tidak lagi popular. Kenapa ya? Ikuti pembongkaran Eksklusif dari Pisau Kedah.

Kelmarin semasa Pisau Kedah berada di Tanjung Dawai, Pisau Kedah di maklumkan tentang keadaan pencemaran yang sedang melanda sungai kawasan Pusat Perkelahan Tupah yang di katakan agak teruk setelah kerajaan negeri membangunkan projek perlombongan bijih besi di kawasan berkenaan.

Dalam perjalanan balik dari Tanjung Dawai, untuk mendapat kepastian Pisau Kedah singgah sebentar di pusat perkelahan tersebut untuk memantau keadaan sebenar apakah seperti yang di maklumkan kepada Pisau Kedah.

Ternyata apa yang di maklumkan kepada Pisau Kedah adalah benar, keadaan sungai pusat perkelahan tersebut memang menyedihkan dan menyakitkan hati mata melihat keadaan sungai yang dulunya bersih dan selalu di kunjungi orang ramai yang hendak berkelah tapi kini sudah bertukar wajah setelah kerajaan negeri membangunkan projek perlombongan bijih besi.

Baca Lagi DISINI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...