Saturday 30 March 2013

BREAKING NEWS! 30 Anggota PAS Kampung Kubang Telaga Sertai Umno


Tu Dia! Lagi rakyat meluat dengan PAS! Cakap tak serupa bikin. Agama Islam digadai demi cita-cita untuk menawan Putrajaya! Terbukti perjuangan yang digembar-gemburkan untuk memperjuangkan Islam hanya omong-omong kosong dan hanya untuk meraih undi semata-mata. Tidak hairan la jika ramai ahli-ahli PAS keluar dari parti sesat itu kerana sudah terbukti parti penipu..

Laporan Bernama, seramai 30 anggota PAS di Kampung Kubang Telaga dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jelawat mengisytiharkan keluar parti dan menyertai Umno di sini malam Jumaat.

Kumpulan yang diketuai Mohd Yaacob Mohamad, 42, itu menyerahkan borang penyertaan kepada Ketua Umno Bahagian Bachok, Datuk Dr Awang Adek Hussin disaksikan Penyelaras Barisan Nasional (BN) DUN berkenaan, Datuk Dr Ilias Hussin.

"Saya nekad menyertai Umno kerana mahukan perubahan apabila PAS gagal membantu rakyat sebagaimana dijanjikan," kata Mohd Yaacob kepada pemberita selepas menyerahkan borang itu.

Beliau berkata, walaupun diberi peluang 23 tahun memerintah Kelantan, PAS terbukti gagal menunaikan janji untuk membantu rakyat terutama golongan miskin.

"Kami juga kecewa apabila PAS yang bergabung dalam pakatan pembangkang sanggup menjadi 'pak turut' DAP seperti yang dilihat dalam isu penggunaan kalimah Allah," tegasnya.

Sementara itu, Awang Adek yang juga Timbalan Menteri Kewangan ketika berucappada majlis itu berkata, ini kali kedua penduduk kampung itu menyertai Umno selepas kumpulan pertama lebih 30 orang berbuat demikian bulan lepas.

Beliau menjangka ramai lagi anggota PAS menyertai Umno terutama di DUN Tawang dalam tempoh terdekat.

1 comment:

  1. * Nik Aziz sudah menjadi beban kpd PAS.
    * Nik Aziz sedang menggali kubur besar PAS.
    * Nik Aziz yg menaikkan PAS...dulu,,,
    * Nik Aziz juga sedang menghancurkan PAS... sekarang....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...