Friday 29 March 2013

BREAKING NEWS! Puteri Sulu Fitnah Polis Pulak!


"Puteri Sulu" Jacel Kiram, secara terang-terang bersuluhkan lampu suluh telah membuat satu fitnah yang tidak berasas terhadap kerajaan Malaysia, telah mendakwa bahawa pakciknya telah dibunuh oleh PDRM. 

Fitnah Jacel Kiram itu telah dilaporkan dalam akhbar Phillipine Daily Inquirer dan tanpa rasa malu mengatakan beliau tiada bukti untuk menyokong tuduhan yang dileparkan itu. Pakcik yang dimaksudkan oleh Jacel Kiram adalah Ustadz Jamjam Salih telah ditangkap dan dibunuh oleh pihak PDRM, Ahad yang lalu. Namun, tuduhan yang tidak berasas itu telah dinafikan oleh kerajaan Malaysia. Kerajaan Filipina pula menolak tuduhan Jacel itu sebagai tidak berasas. Sementara itu, Agbimuddin Kiram yang mengetuai penceroboh di Lahad Datu dikatakan masih selamat dan masih berada di Sabah menurut Jacel. 

Dalam satu berita lagi, maklumat tentang dalang utama dalam pencerobohan di Lahad Datu kini semakin hampir untuk diketahui apabila pihak berkuasa berjaya mengesan individu-individu yang terlibat. Mereka yang dikesan itu dikatakan dari sekitar Sandakan dan Semporna. Dalang-dalang ini boleh dikenakan hukum mati atau penjara seumur hidup jika didapati bersalah memberi bantuan kepada penceroboh.

Admin amRF

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...