Thursday 24 January 2013

Anak Sungai Derhaka Meroyan Pertahan Anwar



Teman tak berniat untuk kutuk-kutuk blogger-blogger sebelah sana. Cuma teman nak berhujah supaya nampak kita sesama blogger lebih matang. "Point to Point". Mudah aje. Isu kunjungan Perdana Menteri, DS Najib Razak ke Gaza menjadi kecaman beberapa pemimpin Pakatan Rakyat termasuklah beberapa blogger sebelah sana khususnya Blogger Anak Sungai Derhaka. Meh kita hujah fakta ek!

Kenapa Najib mengunjungi Pemimpin Hamas, Ismail Haniyeh? Mengapa Presiden Mahmood Abas meroyan tak puashati.

Hamas adalah pejuang sebenar untuk Palestin. Pejuang menegakkan kemerdekaan Palestin. "Proksi Israel" Mahmood Abbas ni meroyan sebab Najib tak mengunjunginya sebaliknya mengunjungi orang yang sepatutnya menjadi Presiden Palestin iaitu Ismail Haniyeh. Mana mungkin orang yang kalah dan tak ada sokongan rakyat boleh jadi Presiden. Siapa yang menang Pilihanraya Palestin? Ismail Haniyeh. Siapa yang patut jadi Presiden Palestin? Islamil Haniyeh. Mahmood Abbas menjadi Presiden adalah nama yang diangkat oleh Amerika Syarikat atas arahan Israel. So, fikir!!!

Apa yang Mahmoud Abbas lakukan bila Israel menyerang rakyat Palestine? Dia hanya senyum sambil berkata "Padan muka korang". DS Najib lebih tahu menilai yang mana kaca dan yang mana intan. Haniyeh ada seorang pejuang yang berjuang memerangi Israel dan diangkat sebagai pemimpin melalui pilihanraya apabila HAMAS mengalahkan Fatah.

Persoalan, apa yang dilakukan oleh Mahmood Abbas bila rakyat Palestin dibunuh dengan kejam? Dialog dan berkunjung ke US. Itu aje. Apa tindakan? Tak ada? Teman pun tertanya-tanya, mengapa pemimpin Pakatan Rakyat meroyan di atas kunjungan Najib ke Gaza? Sebagai Perdana Menteri ada hak untuk melebarkan hubungan antarabangsa dan kemanusiaan berasaskan dasar-dasar luar negara. Najib sebagai Perdana Menteri dan pemimpin Pakatan Rakyat belum lagi jadi pemimpin negara. So, "please dont talk nonsense". Kalau pemimpin Pakatan Rakyat tak nak pergi ke Gaza, jangan lah mengecam orang yang berbuat demikian. Rakyat menilai!..

Nak tau siapa sebenarnya Mahmood Abbas ni, Jenguk SINI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...