Sunday 20 January 2013

Tanda-Tanda Kiamat Untuk Pakatan Rakyat

Teman nak mengulaskan sikit lagi tentang Himpunan Beruk-Beruk di Stadium Merdeka pada 12 januari 2012 tempohari. Himpunan Beruk-Beruk yang dijudul oleh Kepala Beruk Mat Sabun dan pencacai-pencacai beruk dengan KL112 dan HKR112. Jelas sekali kegagalan perhimpunan tersebut telah menjadi impak besar kepada kekuatan Pakatan Rakyat.kuikui...

Teman kira asas untuk mengadakan Himpunan Beruk-Beruk untuk menunjukkan sokongan rakyat kepada Pakatan Rakyat telah gagal walaupun cuba dinafikan. Kegagalan sasaran Himpunan Berul-Beruk mengumpulkan 1 juta yang Mat Sabun mula merawan dan meroyan. Macam-macam kaedah matematik bagi mengira jumlah kehadiran bagi menutup kegagalan yang amat sangat. Anwar China Doll lagi pening kepala bila Kepala Beruk Mat Sabun gagal dalam misi untuk mencapai target himpunan. Angka-angka dari Polis dan Al-Jazeera jelas menunjuk kehadiran beruk-beruk sekitar 45,000.  Kelam kabut Mat Sabun cuba ubah persepsi dengan membuat matematik bodoh menyifatkan 500,000 menyertai himpunan di Stadium Merdeka dengan jumlah kutipan dermanya adalah RM268,802.10.

Manakala Firma penyelidikan trend Twitter Politweet sedar dengan kesilapan kiraan statistik awal dan menurunkan angka kepada 63,976 dan 78,193 mengikut asas-asas kepada gambar dan video himpunan tersebut. Tembelang kegagalan Himpunan Beruk-Beruk lagi terbongkar bila pendedahan dokumen post mortem PKR mengenai himpunan ini menunjukkan sokongan rakyat telah menurun dengan ketara.

Jelas sekali, sokongan rakyat kepada Pakatan Rakyat telah menurun dan harap melakukan tsunami politik sekali lagi tidak menjadi. Isu Bawani di Forum UUM tempohari yang digembar gemburkan oleh Pakatan Rakyat membuktikan lagi keadaan lebih terdesak Pakatan Rakyat untuk mendapat sokongan hingga menggunakan budak berhingus mencari publisiti murahan. Punya meroyannya Pakatan Rakyat. Secara mudah, apalah sokongan dan jumlah beruk-beruk KL112 seramai 45,000 itu dengan jumlah pengundi lebih kurang 13 juta di Malaysia. Fikir-fikirkan lah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...