Thursday 24 January 2013

PAS Akan Haramkan Pemakaian Purdah? Islam kah PAS?


Ini apa kome nak kata! Meh bagi tau kat teman. Ini pulak apa cerita? PAS banyak keluarkan fatwa-fatwa mengarut hingga purdah pun nak diharamkan. Apa cer? Cakap tak serupa bikin. Dakwa sebagai parti Islam cuma nak buat helah dan retorik politik untuk mendapatkan undi. Kalimah Allah pun tak boleh na pertahan, isu purdah ni lagi la. PAS sendiri kata hanya budaya orang Arab semata-mata, dan menafikan hukum Allah. Adeehhh!!!




Terima kasih AAKJ

1 comment:

  1. Mazhab kita takperlu pakai purdah . mazhab kita hanya diperintahkan untuk menutup seluruh anggota kecuali tapak tangan dan muka . lagipun , Tok Guru Nik Aziz haramkan untuk keselamatan . di maahad saya dulu pernah terjadi satu kes lelaki menyamar jadi perempuan dengan berpurdah . jadi , taksalah kalau Tok Guru mengharamkan purdah .

    P/S : Suruh bini kesayangan najib tutup seluruh rambutnya . takpayah nak tayang sangat . kat akhirat kelak , rambut perempuan yang ditayang di dunia akan digantung dan dibakar dengan api yang membuak-2 .

    " "Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (Surah Al-Ahzab:59)

    SELAMAT BERAMAL

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...