Friday 28 December 2012

PANAS: MAZLAN ALIMAN KENA PUKUL DENGAN PENEROKA FELDA



Baru padan muka.  Teman pun marah jugak bila Mazlan Aliman ni melalak tak tentu arah.  teman rasa orang-orang felda kenal sangat dengan Mazlan Aliman Kristian ni. Kuat penipu dan kaki putar belit alam. Jadi tidak hairan lah kalau ada orang Felda sendir nak pukul Mazlan Aliman ni. Bila teman belek-belek Sinar Harian, ada komentar yang betul-betul sesuai denga Mazlan Aliman Kristian dan mungkin penyokong-penyokong membuta tuli ANAK Derhaka ni. Teman tak pasti la pengomen-pengomen ni adalah peneroka Felda atau tidak, tapi komen-komen bernas yang patut Mazlan Aliman Kristian dan penyokong-penyokongnya ambil ikhtibar.

Kome bacalah!


Kenapa pulak tanah kerajaan negeri nak dibagi kepada generasi kedua dan ketiga pulak. Nampak sangat anak2 felda ni dah mula tamak. Kenapa tanah generasi pertama tak diturunkan kepada fenerasi ke2 dan ke3. 10 ekar untuk satu keluarga cukupla. Bagi peluang kepada orang lain yang tak ada tanah.

Banyak lagi orang kampong dan bandar yang tak ada tanah masih miskin dan perlukan tanah. Jadi kerajaan jangan tunduk kepada permintaan ANAK yang bukan2. Usahakan tanah yg dah ada tu. Jangan diupah orang membersihkan ladang sendiri.

Tanah kerajaan negeri bukan hak kamu untuk diminta agih-agihkan sesama sendiri.


tak payah susah2mazlan orang felda bukit ramon setuju ke dengan tindakkan kau tu// kau handle rancangan tempat kau tu dulu kita pon tak pernah lantik oren sebagai wakil peneroka //masa kami susah dulu tak adapon nama orenke rambutanke bantu kami// sekarang beria2 sangat ada apa2ke.

Kena muka sendiri.  Rupanya Mazlan Aliman Kristian ni tak diterima oleh orang-orang Felda pun.  Cakap je besar macam mewakili orang-orang Felda tapi hampas..heee

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...