Saturday 29 December 2012

PANAS: KALENDAR 2013 HINA HUDUD, PAS JADI PANAS


Jadi bahan lawak le pulak. Tak gitu? Tiba-tiba je Pemuda PAS melenting.  Apasal?  Angin tak ada, dah tumbang ke? Kecoh cerita kalendar 2013 dibawa oleh Ketua Pemuda PAS Selangor.  Petikan dari Sinar HarianDewan Pemuda Pas Selangor mengecam tindakan memperkecilkan undang-undang hudud dengan membawa mesej mengelirukan orang bukan Islam menerusi penerbitan kalendar 2013. Sayap muda Pas itu mendakwa penerbitan kalendar dalam dwibahasa iaitu Mandarin dan Inggeris itu secara jelas membawa mesej mahu menakut-nakutkan orang bukan Islam terhadap hukum hudud.

Uiks! Kenapa ni? Kecoh-kecoh sangat ni? Tambah Ketua Pemuda PAS Selangor lagi, tindakan itu juga satu penghinaan dan pengkhianatan terhadap Yang di-Pertuan Agong sebagai ketua agama Islam negara ini. Justeru, kata beliau, pihaknya tidak menolak kemungkinan tindakan itu ditaja oleh parti tertentu negara ini, yang juga merupakan sekutu rapat kepada kerajaan pusat yang memerintah.

Weh! Sejak bila pulak kome pandai cakap pasal penghinaan dan pengkhianatan terhadap Yang di-Pertuan Agong ni? Dulu bila UMNO cakap macam tu, kome balas apa? Kome balas dengan tuba je. Salah UMNO.eh!eh! Tapi yang tak tahan statement yang akhir tu, nak tuduh UMNO la tu. Biasa la puak-puak ni dah tak ada modal dan jalan mudah nak tuduh UMNO. Betul la kome parti sesat. Siasat tak, bincang tak, ke mahkamah pun tak, terus jatuh hukum. oppss lupa pulak, Nabi PAS ada kan.  Layak dah jatuh hukum orang masuk neraka ke syurga ke! ye tak?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...