Thursday 27 December 2012

PANIK: MAZLAN ALIMAN PUTAR KENYATAAN


Mazlan Aliman pun belajar dengan Anwar China Doll. Macamana nak pusing kenyataan bila dah salah.  Begitulah sikap puak-puak Pakatan Rakyat.  Mula-mula kata tak ada, kemudian kata ada pulak.  Mula-mula kata tak ada langgar sesiapa, kemudian kata ada pulak. Mula-mula kata kenderaan 4WD tak memecut, kemudian kata memecut pulak sebab tak nampak ada orang kat depan. Weh! jalan tu kecil la.  Siang hari lagi.  Pemandu tu panik ke buta atau sengaja nak langgar!. Weh! Mana satu betul ni. Jangan la nak bagi bodoh rakyat.

Itulah, mak bapak suruh belajar, tak nak, malas.  Itu la sebab biul tak tentu tempat.


Pengarah Kembara Oren Negri Sembilan, Abdul Rahman Ramli kemudiannya pada Isnin memberitahu Harakahdaily bahawa kenderaan itu "secara tidak sengaja tergesel sedikit motosikal tersebut" ketika berundur dari kumpulan tersebut.

Bercakap kepada Malaysiakini, Presiden ANAK yang juga ahli jawatankuasa pusat PAS, Mazlan Aliman berkata tindakan pemandu itu adalah disebabkan dia "panik".

"Mana dia tak panik? Dia terpaksa berundur sebab fikir nak selamat alat dan kita," kata Mazlan yang menurutnya ketika itu berada pada jarak beberapa buah kereta di belakang 4WD itu.

Apabila ditanya mengapa pemandu memecut ke arah orang ramai, beliau berkata konvoi itu tidak menjangka jalan utama akan disekat dan memutuskan untuk mengelak Felda Bukit Rokan Utara dan meneruskan perjalanan mereka ke Jelai.

Beliau berkata, konvoi itu tidak menjangka bahawa jalan utama akan disekat dan memutuskan untuk mengelak Felda Bukit Rokan Utara dan meneruskan perjalanan mereka ke Jelai.

"(Pemandu) nak terus ke Jelai tapi dah dikepung, jadi dia undur. Itu dilihat sebagai cuba mencabar. 

"Tak sangka diprovokasi macam tu dan dlayan tahap itu, sebab nak masuk beri risalah sahaja. Malah sebelum ini, kami telahpun memaklumkan kepada pihak polis," tambahnya. (Meloyakini)

Bagus jugak Mazlan Aliman ni jadi penglipur lara.  Boleh jadi calon weh! Tapi jadi calon penipu rakyat je la.heee

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...