Friday 28 December 2012

GEMPAR! PAS KELUAR PAKATAN SELEPAS PRU 13


Kenyataan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali ni boleh pakai ke?  Yang paling syoknya bila Mustafa ali buat kenyataan di Sinar Harian, cakap-cakap bahawa Pakatan Rakyat (PR) sebuah perikatan longgar yang berada dalam keadaan retak menanti belah disanggah keras oleh Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali sambil berkata, perikatan itu tidak akan "berpatah arang berkerat rotan" dalam apa jua keadaan sekali pun selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Mengakui bahawa kerjasama ketiga-tiga parti menguntungkan mereka dalam situasi "menang-menang", kata beliau, tidak timbul soal gabungan itu hanya bersama kerana cita-cita politik untuk menakluk Putrajaya.

Teman pulak nak sanggah kenyataan Mustafa Ali.  Sekarang pun wujud parti dominan dalam Pakatan Rakyat iaitu DAP.  Semua rentak-rentak DAP, PAS ikut.  DAP suruh buang slogan Negara Islam, PAS ikut.  DAP suruh batalkan undang-undang Islam mengenai salon rambut di Kelantan, PAS ikut.  DAP nak guna Kalimah Allah di Bible versi Bahasa Melayu, PAS kata kristian ada hak guna kalimah Allah.  Itu apa? Situasi "menang-menang" ke?  DAP aje yang menang, PAS kalah! Kalau PAS suruh cuci punggung Karpal Singh dan Guan Eng pun, PAS ikut. PAS hanya jadi Pak Turut!  Bodoh!!!

PKR pulak adalah parti yang di hujung tanduk.  PRU 13 adalah Pilihanraya penentu samada hidup matinya Parti Anwar China Doll ni.  Rakan-rakan dan sahabat Anwar China Doll sudah meninggalkannya satu persatu. Sudah banyak janji-janji Anwar China Doll pada pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat yang lain tak tertunai. Sekiranya gagal perancangan Anwar China Doll untuk menawan Putrajaya kali ini, PKR akan dibubarkan dan hanya tinggal rangka-rangka gambar mata lebam di bendera PKR je la.

1 comment:

  1. NUAR MALING P.GAY.R PORKNIK BANGGA BERSAHABAT DENGAN SYAITAN. BAGUS DOK ADO NATEBROK

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...