Wednesday 26 December 2012

KANTOI: NIK AZIZ TERSILAP PUTAR TANAH KELANTAN


Biasa la Pakatan Rakyat.  Kalau bab pusing dan konar baring nombor satu dalam dunia.  Tebaik! Kalau nak pusing tapi terpalit ke muka sendiri buat apa. Terbaru, Isu pemberian tanah balak seluas 4,259 hektar di Gua Musang, yang diberikan sebagai hadiah ikhlas Nik Aziz kepada pemimpin DAP Perak . Kesian Nik Aziz dapat Pegawai Akhbar yang buat kenyataan bodoh dan cuba menipu rakyat.    

Kenyataan Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kelantan, Ahmad Fadhli Shaari "Dalam hal ini, suka untuk saya nyatakan bahawa projek ini telah dimaklumkan kepada Kementerian Perusahaan, Perladangan dan Komoditi Malaysia dan satu surat kelulusan telah dihantar kepada pihak Upayapadu Plantation Sdn Bhd pada 12 Oktober 2005 dan ditandatangani sendiri oleh Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Malaysia pada masa itu iaitu Datuk Peter Chin Fah Kui," Ahmad Fadhli berkata, surat kedua pula ialah daripada Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah kepada Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi bertarikh 16 Januari 2006, yang turut menyokong permohonan syarikat tersebut bagi tujuan meningkatkan lagi kegiatan ekonomi negeri Kelantan.

Tapi teman nak cakap satu je.  Isu ni bukan mengenai projek tapi mengenai pemberian tanah.  Kuasa dan hak tanah berada ditangan kerajaan Negeri Kelantan seperti yang termaktub dalam Jadual 9 Perlembagaan Malaysia.  Lupa ke?  Jangan pulak nak salahkan Kerajaan BN. Nak salahkan UMNO.  Tak ada modal dah ke weh! Hanya kuasa kerajaan negeri sahaja yang boleh mengurniakan tanah kepada sesiapa pun waima kepada Kerajaan Pusat sekalipun. Kerajaan Negeri Kelantan siapa yang perintah? PAS lah ngong! Jadi PAS lah yang salah! PAS la yang rasuah! Jangan la nak menipu rakyat. cisss!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...