Sunday 27 January 2013

Mubaligh Kristian Gesa Gugur Kalimah Allah


Tu dia! Seorang Mubaligh Kritian menggesa agamanya sendiri menggugurkan Kalimah Allah demi menjaga keharmonian dan menghormati agama lain . Meloyakini dipetik, seorang pendakwah Kristian merayu agar masyarakat agama itu di negara ini menggugurkan penggunakan kalimah "Allah" daripada digunakan di dalam Bible.

Saranan ini teman rasa wajar supaya dapat mewujudkan hubungan yang harmoni kalangan agama lain. Masing-masing ada hak untuk menganut apa-apa agama tanpa paksaan. Jangan dijadikan isu Kalimah Allah sebagai jambatan perpecahan dan perselisihan yang tiada hujungnya.

BS Poh yang pernah ditahan ISA atas kegiatan keagamaannya berkata, orang Kristian harus berbuat demikian untuk menunjukkan kemuliaan hati nurani mereka. "Orang lain tidak boleh memaksa kita mengugurkan kalimah Allah. Kita sendiri yang perlu memilih untuk tidak menggunakannya,". Walaupun ada perkara teman tak setuju dengan mubaligh ini tetapi bagi mengelakkan kekeruhan dan polemik ini berterusan, sebaiknya saranan mubaligh diambil perhatian oleh penganut agama Kristian. Hanya pandangan peribadi..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...