Wednesday 19 December 2012

Apa Yang NIk Aziz Merepek Ni, Mufti Perak Kena Pulak


Teman marah sangat bila Nik Aziz begitu sinis menempelak Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria tentang isu Amanah Haji Hadi. Menurut laporan Haramkah Daily, Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyeru para mufti agar menjaga nama baik mereka dan tidak bermain politik partisan untuk kepentingan pihak tertentu.

Ingatan itu berhubung kenyataan beberapa orang mufti yang mendesak agar Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menarik balik apa yang didakwa sebagai 'Amanat Haji Hadi'. "Boleh berbincang dengan cara yang elok dan tak perlu bermain politik partisan di dalam jubah mufti.

Teman rasa Nik Aziz ni dah nyanyok sakan.  Bab kafir mengkafir sesama Islam tak ada pun dalam syariat Islam.  Mudah je.  Jadi, teman pulak nak cakap kat Nik Aziz, kalau bercakap mengenai hukum hakam ni, adakah berbentuk partisan?  Kome tu yang buat hukum hakam sendiri.  Kome tu yang bercakap demi kepentingan parti PAS semata-mata. Dah tu, nak salahkan orang lain untuk menutup kesalahan sendiri.  piiirraaaahh..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...