Saturday 22 December 2012

BONGKAR: Nizar Kantoi Lagi Beri Konsesi Balak Pada DAP


Kesian tengok Nizar ni meroyan. Bila MB Perak Zambry Abdul Kadir mendakwa Nizar telah menyalahgunakan kuasa dalam pemberian konsesi balak ketika menjadi Menteri Besar sepanjang 11 bulan pakatan pembangkang memerintah Perak  Tiba-tiba cabar MB Perak Zambry melaporkan perkara itu ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan mengulanginya ketika sidang media sebaik Sidang DUN berakhir. 

Berita Harian memetik Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkata, Nizar didakwa menggunakan kuasanya sebagai Menteri Besar bagi meluluskan konsesi itu untuk beberapa syarikat tanpa terlebih dulu membawa permohonan itu ke Jawatankuasa Perhutanan Negeri, sekali gus menyalahi tata cara urusan pentadbiran kerajaan negeri.  Hah! itu apa?  Kome ni memang la penyamun besar.  Tak sedar diuntung.

Tapi yang bestnya bila Nizar kata, “Di mana salahnya saya meluluskan pemberian itu. Kita tidak pernah beri konsesi balak kepada syarikat yang sama, kita cabar, bila kita ada buat silap, sila dedahkan, lapor kepada SPRM,” eh ala..Kome ni bila bawak kat SPRM, kome kata SPRM tak ada wibawa.  Bila dah kena tuduh dengan SPRM, kome kata SPRM berat sebelah la, apa la, macam-macam lagi.  Bila kena batang hidung kome, semua orang salah.  Mahkamah pun jadi salah bila kena kat kome.  Kome je yang betul!.cisss..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...