Sunday 16 December 2012

AHLI PAS KENA BACA NI!



"Pernah dalam majlis kenduri yang saya hadiri, mereka membuang dua besen ayam atas alasan haram kerana disembelih ahli UMNO, sedangkan sembelihan Kristian dan Yahudi (ahli kitab) pun halal, apatah lagi ahli UMNO yang mengucap dua kalimah syahadah.

Itulah kata-kata Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria masyarakat Melayu terutama daripada kedua-dua parti UMNO dan PAS tidak boleh terlalu taksub dengan ideologi politik masing-masing sehingga merugikan Islam.  Teman bersetuju dengan ustaz.  Cuma ahli-ahli PAS terlalu taksub hingga melupakan agama Islam sebagai tunggak perpaduan sesama umat.  Taksub hingga boleh mengkafirkan sesama Islam itu sendiri.  Teman pikio deme ni dah sesat sampai boleh deme kata Nik Aziz tu nabi pulak.  Tak ke sesat tu!  Lepaih tu, boleh doa-doa sesama Islam KO KO..  Lepaih tu boleh pulak keluarkan fatwa yang bukan-bukan.  Allah akan tunjukkan kebenarannya ustaz.  Ustaz teruskan perjuangan untuk menyatukan umat Islam di Malaysia.  Teman sokong 1000000000 peratus.

Teman harap kome baca kata-kata Mufti Perak ni kat bawah:

"Melayu jangan taksub dengan parti, biarlah dua parti, namun percanggahan fikiran (seharusnya) akan membawa kemajuan dan jangan sesekali lupa matlamat kita adalah Islam," Tan Sri Harussani Zakaria.

Lepaih tu kome pikio-pikio la..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...