Wednesday 12 December 2012

DR MAZA: TAK HABIS HABIS LAGI KE?


Bila teman cerita pasal Dr Mohd Asri, teman nampak ada jugak orang melenting.  Tak pa la.  Teman cerita apa yang teman nampak.  Apa yang teman tau.  Cuma teman tertanya-tanya jugak, kenapa la Dr Mohd Ari aka @realDrMAZA begitu cemburu sangat dengan ILMU dan UFB.  Sikit-sikit ILMU dan UFB mesti kena smash maut punya.  Mana-mana orang yang kritik dan komen dia, mesti dia kata budak ILMU atau UFB.  Pada hal tak pun, deme ni orang biasa je macam teman.  Cuba kome try pikio elok-elok.

Teman rasa patutnya Dr MAZA bawak la berbincang dengan ILMU atau UFB.  Pendapat mungkin berbeza, Guru lain-lain, sudah pastinya mempunyai alasan yang tersendiri.  Masing-masing akan mengeluarkan nas-nas untuk menyokong hujah masing-masing.  Teman nak petik kata-kata Ustaz Fathul Bari, "kalau kita tidak bersetuju dengan sesuatu pendapat, bukan bererti kita menyerang seseorang.  Kita berhak mengkritrik pandangan dan idea". Cari  lah titik pertemuan antara satu sama lain. Untuk kepentingan Islam.

Petikan Ustaz Fathul Bari yang ini teman yang paling suka,

"Mungkin ada beberapa pendapat dan pandangan kita yang tak selari dalam hal-hal yang tertentu, saya kira kita raikan perselisihan."

Harap-harap DR MAZA cari jalan penyelesaian, bukan cuba melaga-lagakan dan mengelirukan orang ramai.Wallahuaqlam..ustaz peace nye..heee

1 comment:

  1. bukan ufb n ilmu ke yang suka beri pandangan berbeza .. suka2 hati kata org lain sesat .. sudah2 la tu .. nak kutuk politik ikutlah kan tapi kutuk org agama ni tengok diri dulu kat cermin .. :p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...