Thursday 13 December 2012

PANAS: TU DIA, KRONI DAP, SEMUA ANAK BERANAK


Tu dia.  Aasyik mengata orang.  Tapi dia yang lebih.  Asyik mengata BN kroni dan semua suku sakat masuk politik dan pegang jawatan penting dalam parti dan kerajaan.  Bukti DAP penuh dengan kroni dan anak beranak.  Lagi dasyat woo! Menurut laporan Berita Harian, Kongres Kebangsaan DAP ke-16 di Pulau Pinang hujung minggu ini akan menyaksikan 68 calon bersaing untuk merebut 20 jawatan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC), dengan beberapa daripada mereka mempunyai pertalian keluarga. 

Antara calon berkenaan ialah orang kuat parti iaitu Pengerusi Kebangsaan parti Karpal Singh, dua anak lelakinya Gobind Singh Deo yang juga Ahli Parlimen (MP) Puchong dan Jagdeep Singh Deo, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Datuk Keramat. 


Tidak ketinggalan ialah Setiausaha Agung parti dan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng bersama-sama bapanya yang JUGA veteran DAP dan MP Ipoh Timur, Lim Kit Siang. 

Turut tidak melepaskan peluang untuk merebut jawatan berkenaan ialah Pengerusi DAP Perak Ngeh Koo Ham yang juga MP Beruas dan sepupunya Nga Kor Ming, yang juga Setiausaha DAP Perak. 

Dalam PKR habis anak beranak Anwar China Doll nak pegang jawatan penting parti.  dari bini samapai la anak-anak.  PAS pun sama jugak.  Nik Aziz bagi anak dia pegang beberapa jawatan penting dalam syrikat-syarikat kerajaan negeri.  Pak pa pulak!

Parti macam ni kome boleh percaya.  Kalau dalam ceramah kutuk BN kroni dan nepotisme.  Tapi deme pulak lagi dasyat.  bawak semua anak beranak dan sepupu sepapat masuk parti dan pegang jawtan penting dalam parti.  Tambah lagi pegang beberapa jawatan kerajaan negeri. lepaih tu jadi calon-calon untuk Pilihanraya.  Itu tak kroni ke?heeee..menyampah!!!..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...