Sunday 9 December 2012

APA DAH JADI? DAP KELUAR DARIPADA PAKATAN RAKYAT

Teropong apa tu Pok Nik!
Guan Eng dah melompat!  Lompat katak!  Karpal says "Over My Dead Body".  Hah! PAS Kelantan dah langkah mayat Karpal Singh ke?  Kerajaan PAs Kelantan mengeluarkan saman berhubung kesalahan khalwat ke atas dua pasangan bukan Islam.  Hah!  Apa cerita ni?

Sinar Harian memetik kenyataan Setiausaha Agong DAP, Lim Guan Eng, DAP khuatir tindakan Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam (MPKB- BRI) mengeluarkan saman berhubung kesalahan 'khalwat' ke atas dua pasangan, masing-masing di lokasi awam berhampiran lapangan terbang dan taman baru-baru ini, boleh menjejaskan kerjasama dalam Pakatan Rakyat (PR).

"Jika Kerajaan Pas Kelantan gagal bertindak ke atas pihak-pihak mensabotaj dalam MPKB-BRI, yang mengeluarkan saman ke atas pasangan bukan Islam berhubung kelakuan tidak senonoh, ini secara tidak langsung akan memperlekehkan mesej PR yang menghormati kebebasan beragama dan akan menjejaskan kerjasama yang sedia wujud dalam PR," kata beliau dalam satu kenyataan, hari ini.

Siapa yang nak sabotaj nih?  Kerajaan PAS buat undang-undang sendiri.   Jangan buat lawak nak salahkan UMNO pulak!  Anwar lagi pening la lepaih ni.  DAP dah marah nampaknya. Karpal Singh lagi tercabar sebab PAS Kelantan dah langkah mayat dia awal-awal.  Karpal Singh belum mati lagi weh! heeee...

1 comment:

  1. Pening juga memikorkan. apa jasa POK nik pada agama dan bangsa,selain ceramah.apa idea nak memajukan bangsa/agama disegenap lapangan?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...