Tuesday 15 January 2013

Isu Bawani UUM : Sharifah Zohra Jabeen Mohon Maaf

Isu Bawani barua PSM dan DAP ini masih tak berhenti. Cerita-cerita panas ini di pick up oleh akhbar-akhbar dan portal-portal online seperti Sinar harian dan Haramkah Daily. Temuramah berbagai ahli-ahli politik baik sebelah sini dan sebelah sana masuk campur menengahkan isu seperti menjadi hero untuk segala masalah. Pada hal hujung pangkal cerita yang tidak diketahui main hentam, kromo tanpa usul periksa. Hanya berasaskan video youtube yang berdurasi 24 minit dan komen serta like dan dislike video tersebut.

Sinar Harian memetik Timbalan Ketua Pemuda MIC, V. Mugilan menyelar sikap Sharifah Zohra Jabeen sementara itu Ketua Srikandi PKR, Siti Aishah Shaik Ismail  kesal dengan insiden yang tercetus di antara Sharifah Zohra dan Bawani apabila pelajar itu dimalukan pada forum berkenaan.

Teman rasa ramai lagi terkeliru apakah cerita sebenar yang berlaku pada forum tersebut. Teman cuba mencari-cari jawapan kepada isu ini. Dibawah adalah komen yang teman rasa menjawab segala persoalan dari mancabai.blogspot.com.

1) First Thing Mc Nak Cakap, Tajuk Video Tu "Forum Suara Mahasiswa Part 4".yang Tak Hadir Program Pada Hari Tu, Orang Di Luar Sana Yang Kutuk Bagai Uum Dengan Hanya Tengok Part 4 Tu, Dah Tengok Ke Yang Part 1,2,3? Kalau Belum, Cuba La Cari, Tapi Kalau Korang Cari Pun Takkan Jumpa.

Habis, Kalau Korang Dah Tak Tau Cerita Dari A-z, Yang Beria-ia Nak Menyalak Tu Kenapa?

Ini Statement Dari Student Yang Menganjurkan Program Tu.


2) Isu 1:Byk Comentator Kata Sharifah Tak Hormat Pada Hak Mahasiswa Untuk Bersuara. Adakah Anda Tahu Sewaktu Perjalanan Program, Ada Slot Sesi Soal Jawab Dan 5 Orang Mahasiswa Yang Tampil Dengan Soalan Dan Pendapat. Adakah Forum Ni Tak Hormat Pada Suara Dan Hak Bersuara Mahasiswa?? Kenapa Sharifah Tak Benar Dia Bercakap?sebab Waktu Dah Nak Habis. Simple.lagipun, Apa Yang Nak Dicakap Tu Hanya Idea Berulang Pelajar Tersebut Daripada Rafizi Dan Pemimpin Pembangkang.


3) Isu 2:Cakap Sharifah Berkenaan Beberapa Binatang Tu Hanya Perumpamaan. Kenapa Nak Kena Persoalkan? Itu Hak Dia La Nak Bagi Perumpamaan Apa Pun. Bukan Korang Ni Ke Yang Perjuangkan "Hak Bersuara"? Eh?

4) Siapa Bawani Ni Sampai Semua Page Fb, Blog, Twitter Utama Pakatan Rakyat Dan Pro-pakatan Rakyat Nak Support Dia?dia Ni Ahli Parti Ka?untuk Pengetahun, Forum Ni Anjuran Suara Wanita 1 Malaysia Sebuah NGO, Dari Awal Forum Sampai Habis, Tak Da Sentuh Langsung Isu Mana-mana Parti Politik. Dah Kenapa Nak Politikkan Isu Ni?ini Bukan Program Anjuran UMNO/BN,kalau Tak Caya, Cuba Tanya Khairy Jamaluddin. Kj Sendiri Mengaku Sharifah Not Presenting BN. So, Apa Kena Mengena Dengan Politik?


Makancabai Ada Buat Posting Beberapa Hari Lepas Forum Ni Jalan. Nak Tau Siapa Bavani Yang Korang Puja Sangat Tuh, Tengok sini. 

Forum Ni Jalan Tahun Lepas. Dah Tu Apahal Lambat Sangat Bagi Respon Pasal Forum Ni? Mesti Ada Apa2 Isu Yg Korang Nak Selindung Ni. Entah2 Isu Himpunan Shamsidar Yang Tak Ramai Dan Isu Nak Guna Allah Dalam Bible Yang Dibenarkan Pembangkang.kahkahkah.

P/s: Kalau Nak Menilai, Tengok Dari Awal. Jangan Main Serkap Jarang. Nantikan Video Sw1m Part 1,2,3, Dan Nantikan Macamana Panas Punggong Time Tu! :-)




Jadi, teman mahu kome fikir-fikirkan la..

2 comments:

  1. Semua ada akal,
    mohon berfikir :)

    ReplyDelete
  2. agenda politik ada sebenarnya dalam forum ini..even banyak je even yang berselindung bawah nama "mahasiswa" tapi semuanya brainwash...saya alami banyak aktiviti macam ni...sejak dari sekolah menengah..kenapa ada agenda politik dalam program?

    #bukan di universiti dah start, dari sekola dah wujud cuma nama program mengaburi kita semua...(pengalaman)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...