Tuesday 15 January 2013

Pengguna iPhone 5 guna lebih banyak data


Pengguna iPhone 5 memperlihatkan penggunaan data luar biasa di Eropah - empat kali lebih tinggi berbanding iPhone 3G.

Firma analisis data mudah alih, Arieso telah menilai sejuta pengguna telefon pintar rangkaian 3G di Eropah selama 24 jam untuk mengetahui permintaan data.

Mereka juga mendapati telefon pintar, tablet dan gajet yang berukuran kecil, yang juga dikenali sebagai ‘phablets’ mendapat sambutan menggalakkan sehingga melonjakkan permintaan kepada rangkaian mudah alih 3G.

Aplikasi iPhone 5 dilancarkan pada September lalu.

“Seorang pengguna iPhone 5 diibaratkan seperti empat orang pengguna iPhone 3G,” kata seorang penulis, Michael Flanagan dalam satu temu bual, dipetik Reuters.

Kajian juga mendapati, pengguna iPhone 5 memerlukan 50 peratus lebih banyak data berbanding pengguna iPhone 4S iaitu gajet yang paling mendapat sambutan tahun lalu.

Jumlah data yang dimuat naik ke laman sosial juga meningkat satu per enam berbanding jumlah data yang dimuat turun berbanding tahun lalu.

Sementara itu, telefon pintar Samsung Galaxy SIII juga meningkat dari segi penggunaan data dan berada pada kedudukan lima teratas daripada purata data yang dimuat naik seperti posting gambar melalui akaun Facebook.

Sumber

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...