Monday 7 January 2013

Jangan cabar saya tetapi Nizar tak nak ambil nasihat


Kakitangan kerajaan yang membocorkan rahsia kerajaan harus diambil tindakan. Jangan dibiarkan begitu sahaja. Cari dalang-dalang disebalik kebocoran maklumat ini. Memang tak ada intergriti langsung. Amanah yang diberikan kepada kakitangan kerajaan ini boleh dianggap mengancam keselamatan negara. 

Tidak hairanlah perkara pembocoran maklumat oleh kakitangan kerajaan ini telah diberi perhatian serius oleh Menteri Besar Perak, Dato' Seri Dr Zambry Abdul Kadir“Bagi saya ia merupakan satu perkara serius, ini bukan kerana soal `wisel blower’ ataupun kerajaan BN takut, ia adalah kerana prinsip berkerajaan sama ada kerajaan BN mahupun kerajaan bukan BN.

“Seperti di negeri-negeri lain dari segi amalan berkerajaan perkara seperti itu tidak seharusnya berlaku, sebab itu wujudnya Ordinan rahsia atau Akta Rahsia Rasmi yang harus dipatuhi..kalau tidak habislah negara.

Pada pandangan teman,kakitangan kerajaan ini seharusnya merasa malu dengan diri, keluarga dan masyarakat serta hukum Allah S.W.T. Kerana wang ringgit dan ketaksuban,sanggup menjual maruah diri dan keluarga. Kakitangan yang sebegini harus didedahkan supaya masyarakat dapat melihat siapakah mereka ini. Biar dia malu. mana nak sorok muka. Kan bagus! Baru padan muka.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...