Monday 7 January 2013

Apabila Mulut-Mulut Ahli PAS Tergangga

Tengangga la mulut-mulut ahli-ahli PAS apabila mendengar penjelasan  Nik Aziz dpada ceramah isu Gadai Tanah: Menjawab Fitnah Umno di Kelantan Trade Centre (KTC) semalam. Lalat-lalat melangau keseluruh pelusuk dewan tersebut dengan takbir yang tak sepatutnya dibuat. Maka lalat singgah masuk ke dalam mulut-mulut ahli-ahli PAS. Apa lagi, ditelan habis kerana lalat-lalat itu dikatakan "Anugerah Tuhan".

Begitu hebatnya Nik Aziz membicara tentang apa yang didakwa "Akhbar UMNO Kutip Apa Sahaja Di Atas Jalan". Memang hebat sungguh kata-kata yang menusuk kalbu yang didakwa ribuan yang hadir memenuhi dewan hingga ada yang terpaksa berdiri dibelakang. Wah! Bukan lagi ribuan malah jutaan umat membanjiri Dewan KTC. Berapa ramai yang muat ek?

“Inilah perangai suratkhabar Umno mengutip apa sahaja yang ada di atas jalan. Tak kiralah ianya betul atau salah semuanya hendak dimuat bagi menjaga pemiliknya Umno,”

Sedap betul la Nik Aziz kutuk tak ingat dunia. Apa jenis manusia ni. Serupa jugak la bila Nik Aziz kutuk media arus perdana RTM dan TV3. Tapi apa jadi, merayu pulak untuk dapat slot yang media yang dikutuk dan dihina tu. Enta-entah esok lusa merayu pulak supaya diwawancara oleh media arus perdana. Kalau tak bagi, lagi dikutuk sebagai pengecut. Suka-suka mak bapak dia je!

Seperkara lagi la teman nak cakap pada Nik Aziz dan lalat-lalat yang mengurung taik-taik ni, Kaedah pertukaran tanah di antara pemilik asal dengan Ngeh Koo Ham memang la sah. Tiada siapa pun pertikaikan. Yang menjadi persoalan, mengapa kepada Ngeh Koo Ham? Sedangkan Ngeh Koo Ham adalah sekutu rapat dengan PAS yang mempunyai kepentingan secara terus dengan PAS. Fikir la sikit. Kalau dulu kes NFC yang dikaitkan dengan Shahrizat, lalat-lalat ini lah yang melalak dakwa berlaku penyelewengan sedangkan nama Shahrizat tiada pun dalam syarikat NFC. Itu macamana pulak? ish.ish..Kome ni, kalau kena muka sendiri, siap nak pusing-pusing bagi orang pening. Jangan ingat rakyat bodoh sangat.cissss..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...