Monday 7 January 2013

Kalau dah Salah Mengaku Aja lah Hadi oiii!!!


Meh kome tengok apa komen-komen mengenai Amanat Haji Hadi yang sesat tu. Kome tengok satu persatu penjelasan, dan jangan nak melenting tak tentu pasal.

Apa kata Rais Yatim "Datuk Seri Dr Rais Yatim meminta Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang supaya jangan berdolak-dalik meminta Majlis Fatwa Kebangsaan mengeluarkan surat rasmi kepada beliau mengenai keputusan mengharamkan amanatnya. 


"Ini mencerminkan bahawa beliau (Abdul Hadi) membelakangkan keputusan MajlisFatwa Kebangsaan.

"Sebagai pemimpin, beliau sepatutnya menghormati nas-nas Islam dan keputusanMajlis Fatwa Kebangsaan yang telahpun mengharamkan amanatnya itu dan bukanmencabar majlis itu mengeluarkan surat kepadanya," katanya.


Apa kata Jamil Khir, "Beliau berkata bukan sahaja dalam soal amanat itu, istilah kafir-mengkafirsudah difatwakan bertentangan dengan ajaran Islam, bercanggah dengan usluk danpendekatan dakwah, malah ia bertentangan dengan kaedah Islam.

"Beliau berkata keputusan yang dicapai dalam persidangan pada November 1984 itu, sudah diangkat kepada Majlis Raja-raja pada 3 Dis tahun sama serta telah mendapat perkenan, dan itulah yang seharusnya dipegang oleh masyarakat Islam di negara ini.

"Fatwa itu kekal begitu dan ia tidak terikat menjurus kepada satu amanat sahaja, (sebaliknya) mana-mana pendekatan mengkafirkan (individu lain) adalah bercanggah dengan Islam. Ada orang ingat ia khusus kepada satu amanat, ia merangkumi semua dan sesiapa yang mengkafirkan orang lain, itu tidak dibenarkan," katanya.

Dah macam tu, jangan lah nak berdolak dalik. haji Hadi Awang masih berkeras mempertahankan Amanat sesatnya itu. Biarkan lah! Jangan di layan..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...