Monday 7 January 2013

HOT:Pegawai Kerajaan Pecah Amanah Kerana Taksub Pada Amanat Hj Hadi

Kalau nak dikata parasit, rasanya sesuai la jugak. Kalau nak katakan pacat, ish..hisap darah le pulak, Dah macam drakula pun ada. Terpulang pada kome nak gelarkan apa pada kakitangan kerajaan yang macam ni. Pada teman, deme ni bagai duri dalam daging. Gaji disapu tapi kerja tak mau. Tak bersyukur kepada orang yang memberi anak bini deme makan, dikutuk dan dihina dah menjadi kebiasaan. Apa jenis manusia yang nak digelar ni.

Memang sering kita dengar kakitangan kerajaan menyokong secara terbuka ataupun secara tertutup kepada parti pembangkang. Itu tidak boleh dinafikan. Keterbukaan dan hak masing-masing untuk menyokong dan mengundi mana-mana parti dalam pilihanraya tidak pernah dinafikan dalam sistem demokrasi negara. Akan tetapi apabila telah menjadi kakitangan kerajaan, harus diingat dasar-dasar kerajaan harus dilaksanakan kerana itu adalah tanggungjawab dan amanah. Kerja itu sebagai ibadah. 

Teman tak nak pertikaian sangat tentang ketaatan kakitangan kerajaan kepada kerajaan yang memerintah, cuma tugas dan amanah yang dipikul itu harus dilaksanakan untuk kesejahteraan rakyat. Mana mungkin sekiranya dasar-dasar kerajaan sampai kepada rakyat sekiranya kakitangan kerajaan yang berpaksikan sokongan kepada pembangkang menyekat segala kemudahan dan bantuan kepada rakyat. Akhirnya, kerajaan jugak lah yang akan menerima tempias yang dituduh melakukan penyelewengan. Sedangkan kakitangan kerajaan yang telah diberi amanah ini sengaja mengsabotaj dasar-dasar kerajaan demi menjaga kepentingan parti yang disokong.

Agenda jahat ini telah diserapkan kepada kakitangan kerajaan ini supaya mudah pembangkang menyerang dan mendakwa sebagai "penyelewengan parti pemerintah". Cerdik tak? Yang lebih menyedihkan, dokumen-dokumen kerajaan yang dikategorikan sebagai sulit dan rahsia dengan mudah berada ditangan pembangkang akibat ketaksuban kakitangan kerajaan ini kepada pembangkang. Teman anggap kakitangan kerajaan sebegini tidak amanah dan akan dicela Allah S.W.T.

Blogger Anak Jati Malaya ada cerita kakitangan kerajaan tersebut DISINI.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...