Thursday 10 January 2013

HOT: Banglo Ajaran Sesat Panji Langit, Bomoh Penipu


Macam-macam la cerita ajaran sesat. Macam-macam nama. Ada nama Kerajaan Langit, ini pulak Panji Langit. Yang peliknya, boleh pulak orang percaya hingga terpedaya dengan tipu helah pendakwah sesat ni. Begitu jugalah yang berlaku sekarang ini, yang banyak jadi ustaz dan ustazah segera hingga tak tau mana satu yang betul.

Kejadian terbaru berlaku di Melaka, seorang bomoh yang mengaku dirinya perantara malaikat Jibrail berjaya memperdaya 70 pesakit yang datang berubat dengan mengikuti ajaran sesat dikenali sebagai Panji Langit.

Bomoh berusia 46 tahun yang juga mendakwa dia boleh mentafsir dosa pesakitnya itu dikatakan turut berjaya mempengaruhi seorang imam di Melaka Tengah untuk menjadi pengikutnya sejak penyebaran ajaran itu setahun lalu.

Kalau ikutkan dakwaan bomoh ni pun dah nampak tak betul. Takkan itu pun tak boleh nak fikir. Akibat terlalu taksub, terdapat beberapa pengikut sanggup menyerahkan harta benda dan wang selepas diminta bersumpah setia. ish.ish. Nasib nak kena tangkap, kalau tak, lagi ramai la yang kena tipu bulat-bulat..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...