Sunday 9 December 2012

LAGI PAKATAN RAKYAT KANTOI MENIPU



"You can fool some other people some other time but not all the people all the time. Don't fool the Indians forever. (Kamu boleh perbodoh sesetengah orang lain beberapa ketika lain tetapi bukan semua orang pada sepanjang masa. Jangan perbodoh masyarakat India selamanya). 

Kalau teman, teman hantuk kepala kat dinding.  Manakan tak, suka-suka mak bapak dia je nak buat dakwaan yang bukan-bukan.  Sengaja dah alihkan isu.  Kan dah kantoi lagi.  Dakwaan kononnya terdapat 300,000 masyarakat India yang tidak mempunyai pengenalan diri atau tidak menjadi warganegara Malaysia.  Sah menipu,  Kalau tak menipu bukan la Pakatan Rakyat namanya.  Baik taruk je nama Pakatan Menipu Rakyat.  Kan bagus.  Senang orang semua faham..heeee.

Datuk Seri Najib Razak dipetik dari Berita Harian, selepas diperiksa, didapati dakwaan itu tidak benar kerana hanya terdapat 9,000 kes dengan 50 peratus kes telah selesai dan diberi status kerakyatan. "Saya periksa tadi dan tanya sekali lagi dengan Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri Dr S Subramaniam mengenai dakwaan itu. Confirm hanya ada 9,000 saja. 

"Sebanyak 4,500 sudah selesai dengan kerakyatan sudah diberi. 2,000 permohonan sedang diproses. Baki sudah kita bagi kad pengenalan dan sijil. 

Sambil berseloroh, Najib berkata, jika benar dakwaan itu, Barisan Nasional (BN) pastinya gembira dan berbesar hati untuk memberikan pengenalan diri atau kerakyatan demi menambah peti simpanan mereka untuk pilihan raya kelak. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...