Friday 14 December 2012

HOT! TAWARAN MEGA SUPERMARKAT PAKATAN TERUS KANTOI



Teman rasa Pakatan Rakyat confirm dah tak ada modal nak spin.  Isu-isu perumahan jadi isu utama Pakatan Rakyat jaja ke serata tempat.  Minta simpati rakyat untuk undi deme yang kaki tabur fitnah, tabur janji kosong macam boleh tawaran Mega macam Supermarket!  Deme ni janji aje, tak buat pun lagi.  Janji PRU12 pun tak tunai lagi, dah tamnah pulak lagi.  Kerajaan BN janji dan terus buat.  Tak tunggu-tunggu macam deme.  Manifesto Bukan Janji kan.kan..

JOHOR BAHRU: Perumahan Rakyat 1Malaysia akan membina 8,000 buah rumah di Johor dalam tempoh tiga tahun akan datang.

Ketua Pegawai Eksekutif PR1MA Datuk Mutalib Alias ​​berkata projek itu akan dilancarkan tahun depan dan siap menjelang 2016.

"Kami sedang mengkaji untuk membina rumah-rumah di Larkin, Kulaijaya, Pasir Gudang, Plentong dan Nusajaya," katanya selepas melancarkan pendaftaran PR1MA untuk Pembangunan Perdana Bandar Nusajaya, di sini, Khamis.

Mutalib berkata tanah di kawasan-kawasan ini dimiliki kerajaan persekutuan dan negeri, dan pemaju swasta.

"Kami terlebih dahulu menilai kawasan-kawasan untuk memastikan sama ada ia layak," katanya, sambil menambah selepas Kuala Lumpur dan Selangor, Johor adalah kawasan sasaran seterusnya untuk rumah PR1MA.

Mutalib berkata tiga negeri membentuk 60 peratus daripada 80,000 buah rumah PR1MA yang telah dirancang dibina di seluruh negara.

"Kos setiap rumah kira-kira 20 peratus lebih rendah dari harga pasaran."

Sama ada mereka Johor akan membina rumah bertingkat tinggi atau sebaliknya, Mutalib berkata berdasarkan kaji selidik yang dijalankan oleh PR1MA, golongan muda gemarkan rumah bertingkat tinggi.

"Kita perlu melihat ke gaya hidup kumpulan sasaran kerana mereka adalah daripada kumpulan berpendapatan sederhana," katanya.

Mutalib berkata sejak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melancarkan permohonan untuk rumah di bawah PR1MA minggu lepas, kira-kira 7,472 orang telah mengemukakan dokumen mereka dalam talian.

"Kami berharap lebih ramai orang akan mendaftar secepat mungkin supaya kita boleh membuat kemaskini untuk pelancaran, butiran mengenai projek-projek dan juga pengundian terbuka," katanya.

Mengenai projek di Johor, Mutalib berkata PR1MA akan menguruskan pengundian 201 unit rumah mampu milik yang akan dibina oleh pemaju swasta Denia Development Sdn Bhd sebagai sebahagian daripada projek Perdana Nusantara di Bandar Nusajaya.

"Sama ada ia adalah rumah-rumah yang dibina oleh PR1MA atau rumah-rumah yang dibina melalui perkongsian dengan pemaju swasta, PR1MA akan terus memastikan kumpulan berpendapatan pertengahan mempunyai akses kepada rumah berharga antara RM100,000 dan RM400,000," katanya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...