Wednesday 12 December 2012

HOT LAGI PANAS: MEROYAN TERUK DAH @abby_abadi112



Abby Abadi memang dah meroyan giler.  Semuanya nak dipolitikkan.  Hinggakan agama pun dipolitikkan.  Teman tak nampak rasional Ustazah Segera PAS Abby Abadi cakap macam ni.  Kat mana mike ni belajo teman tak tau le.  Rumahtangga mike dulu pun porak peranda, dah nak mengajo orang lain.  Sanggap kot! Baru sehari masuk PAS, dah jadi ustazah.  Kalau macam tu, semua orang dalam PAS semua dah jadi ustaz dan ustazah. Ye tak!

Slogan-slogan seperti ‘agama itu adalah politik’ perlu dinilai semula. Adakah kita membawa syurga dan neraka lalu ‘dijual’ kepada pengundi. Pangkah ini masuk syurga, pangkah itu masuk neraka.

Fitnah-menfitnah saling berlaku di kedua-dua belah pihak baik pembangkang dan lawannya.Orang-orang agama perlu menjelaskan hal yang hak pada kedua-dua belah pihak. Tidak boleh hanya bercakap untuk menjaga hati dan membuat pendengar berasa selesa ‘comfort zone’. Mahu diperdengarkan perkara yang betul dan baik-baik sahaja. Ini kaedah yang salah. -UFB

2 comments:

  1. USTAD USTAD PAS YANG ADA DAN MASEH BERFIKIRAN WARAS, TOLONG LAH PI PEBETOIKAN SI LEMBU BETINA NI!!! BERDOSA KALAU TAK DAK SAPA PI TEGOG!!

    ReplyDelete
  2. Xde sape nk tegur, sbb puak PAS pn suke..heeee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...