Saturday 29 December 2012

BONGKAR: Hadi Awang Terjun Dengan Menantu-menantunya


Teman suka jugak bila banyak pendedahan tentang parti-parti dalam Pakatan Rakyat dibuka selai-selai.  Baik PKR, DAP mahu pun PAS. Cerita anak beranak dan adik beradik pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat berebut-rebut jawatan, berebut nak jadi calon guna pengaruh mak bapak dalam parti. Dulu Pakatan Rakyat kecoh dan tabur fitnah UMNO/BN parti kroni dan segala bagai, tapi kali ni Pakatan Rakyat pulak. Bila Pilihanraya dah dekat, anak-beranak dan suku sakat pemimpin-pemimpin guna segala helah nak jatuhkan pemimpin lain dalam parti yang sama.


Terbaru kisah parti PAS diketahui menantu kepada Presiden PAS, Hj Hadi Awang yang berebut kerusi Parlimen Larut.  Yang syoknya, blogger cai Pakatan Rakyat yang buka cerita ni. Kan best!heee..


Nik Aziz sayang menantu. Dolah Bedawi sayang menantu. Datuk Z juga sayang menantu.

Tapi Hadi Awang nampaknya tidak mengambil iktibar dari sejarah. Sayang menantu lebih-lebih sangat boleh naik lemak-kelemak budak tu. Boleh jadi haru.

Jgn kita lupa si Ariffahmi, haru sekejap Nik Aziz. Tergolek dog Dolah Bedawi mengikut kata KJ. Juga menantu Datuk Z yg duduk dalam majlis perbandaran Kelang suatu ketika dulu. Haru.

Aku tidak tau wujudnya menantu Hadi Awang bernama Mohd Akmal Kamarudin sehinggalah tersiar kemelut PAS Larut di dalam Sinar Harian.

Ceritanya simple, menantu Hadi Awang itu gatal nak bertanding kerusi DUN Selama. Walhal, telah diketahui hingga ke Mongolia dan sejak Mahafiraun mengaku Melayu lagi, kerusi itu memang untuk Dr Mohd Dhari Othman. Dia anak tempatan. Terpelajar. Dia juga boleh buat kerja berpeluh tengah padang.

Palat. Memang palat. Menantu Hadi Awang ini macam nak main palat style UMNO.

Sekarang taik dah kena kipas siling. Taik dah terpelanting merata-rata. 

Bila kopiah-kopiah dah terpalit taik, barulah ada akai Pemuda PAS Perak nak berbincang. Baru ada geliga keluar dari mulut Tuan Ibrahim, katanya "calon belum rasmi lagi.."

Nak rasmi-rasmi, potong reben la.. Jangan potong line Dr Dhari. 

Kome tengok la lagi kat SINI


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...