Monday 24 December 2012

LYNAS GEBENG: MUKA KURANG AJAR DENGAN MELAYU


Perangai kurang ajar puak-puak Pakatan Rakyat.  Sengaja menghalang projek-projek pembangunan Kerajaan BN supaya deme ni jadi hero dan pejuang kepada rakyat.  Niat jahat dan perancangan ala Yahudi memang dirancang rapi oleh gerombolan DAP yang rasis dan cauvanis.  Terbaru, Kumpulan Himpunan Hijau Anti-Lynas membuka pusat arahan baru yang dijangka menjadi pusat perancangan sekatan pada masa depan, terhadap loji Lynas di Gebeng.  Alasan yang diberikan bertujuan sebagai pusat perancangan dan pelaksanaan untuk aktiviti pergerakan itu, serta sebagai pusat penyebaran maklumat kepada penduduk luar bandar.

Yang menjadi tanda tanya, apakah bentuk tindakan kumpulan ini sekiranya seperti yang didakwa "Kita akan tunggu bilakah penghantaran bijih seterusnya, kemudian kita akan buat perancangan," (Meloyakini).  Adakah ingin mewujudkan huru hara atau sengaja supaya kumpulan ini ditangkap agar kerajaan BN akan dianggap zalim dan kejam.

Perancangan jahat kumpulan ini sudah dapat dijangka.  Deme ni tahu tindakan tersebut menyalahi undang-undang, maka deme berharap kerajaan akan menghalau atau menangkap deme dan seterusnya akan dibawa ke mahkamah.   Disinilah  bermula episod yang didakwa perjuangan untuk rakyat dan peguam-peguam yang hebat daripada Majlis Peguam dan DAP akan mewakili deme ni.  Hebatkan strategi deme ni.  Episod yang lagi hebat, peguam-peguam akan menjaja diserata akhbar-akhbar yang dikuasai Pakatan Rakyat menuduh Kerajaan BN zalim dan kejam.  Episod ini tak akan berakhir begitu sahaja, ahli-ahli politik Pakatan Rakyat akan melalak macam orang gila di setiap pentas ceramah menuduh dan mencaci nista Kerajaan BN yang tidak berperikemanusiaan.

Seandainya deme dijatuhkan hukuman bersalah, akan ada satu lagi demontrasi di mahkamah atau penjara sepertimana yang dilakukan terhadap isu mahasiswa bingung kena masuk penjara sebulan dan denda RM1000. Mahkamah akan dituduh berat sebelah dan tidak adil. Bertambah best lagi, bila Nik Aziz akan campur tangan dengan mengeluarkan fatwa bahawa kumpulan tersebut akan mendapat syurga PAS..hebatkan..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...