Saturday 2 February 2013

Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat Wujudkan Semula ISA


Adeehh! Tu dia! Teman pun percaya. Teman pun yakin. Manusia jenis pendendam macam Anwar China Doll ni, memang akan cari jalan supaya musuh-musuhnya disumbat dalam penjara. Tidak kira apa jugak kaedah dan jalan samada mewujudkan semula ISA.

Seperti kata Datuk Musa Hassan, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kemungkinan besar mewujudkan semula Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sekiranya Pakatan Rakyat (PR) menang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti.  Ia berikutan tindak tanduk Anwar dan kenyataan PR yang sering berubah-ubah dalam sesuatu isu, maka tidak mustahil akta tersebut diwujudkan semula jika mereka berkuasa. 

ISA diakui oleh ramai pihak sebagai satu undang-undang pencegahan yang berkesan, malah banyak negara termasuk Amerika Syarikat meniru akta tersebut. Negara luar percaya pada sistem dan undang-undang pencegahan seperti ISA ini. Teman pun tidak mustahil Anwar China Doll akan berbuat demikian sebab pendirian AnwarChina Doll ni sering berubah-ubah macam sesumpah. Ikut masa dan keadaan. Yang penting dirinya selamat. cessss..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...