Monday 31 December 2012

DEDAH: PASUKAN SUKARELA GUAN ENG ADALAH BEKAS BANDUAN


Teman terfikir pulak, bila Guan Eng tubuhkan Pasukan Peronda Sukarela (PPS) untuk tujuan apa? Sedangkan sudah ada pasukan sukarela yang telah wujud seperti RELA dan Rukun Tetangga. PPS ini seperti tidak ditapis hanya dengan mengrekrut mengikut sesuka hati. Latar belakang ahli-ahli tidak ditapis langsung yang penting ahli-ahli tersebut penyokong kuat DAP. Itu sahaja.

Tindakan PPS memukul seorang wartawan baru-baru ini, jelas menunjukkan ahli-ahli PPS direkrut dari kalangan samseng-samseng dan bekas-bekas banduan. Teman nak mengutip dari kenyataan The Star,

"Perak Lane PPS squad leader Khoo Eng Chong said one of the attackers was confirmed to be a member while another was a former prison inmate."

Teman melihat tujuan PPS ini hanyalah untuk kepentingan DAP semata-mata dan khusus untuk tujuan PRU 13. Cuba bayangkan PPS akan menguasai keseluruhan sudut keselamatan kempen-kempen DAP dan mungkin akan menimbulkan kekecohan yang mengakibatkan berlaku suasana tegang. teman lihat niat yang tak baik yang cuba diwujudkan oleh Guan Eng. Fikir-fikirkanlah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...