Thursday 6 December 2012

KANTOI! TAKTIK JAHAT ANWAR DIDEDAH



Itulah Anwar Ibrahim.  Strategi untuk mewujudkan provokasi dia ni sememangnya pandai dan hebat.  Berbagai-bagai kaedah dilakukan bagi mewarnai suasana supaya dapat mewujudkan simpati rakyat.  Kehebatan Anwar menyusun strategi perang saraf bemula sejak dia ni dibawa masuk ke dalam UMNO.  Hingga kepada pengunduran Tun Ghafar Baba bagi perebutan kerusi Timbalan Presiden UMNO, reformasi dan bersih.  Semuanya dilakukan secara terancang.  "Grand Design" ini adalah serupa bagaimana bermulanya Israel menuntut hak sebuah negara sehinggalah wujudnya sebuah Negara Yahudi Israel dan kemudian menghalalkan pencerobohan ke atas Bukit Golan dan Tebing Gaza.  Sendiri mau ingat la..heeee...

Insiden di Gombak pula telah didedahkan bagaimana pemilihan tempat ceramah PKR dengan sengaja dibuat berhadapan lokasi dengan program Pemuda UMNO.  Sememangnya, niat Anwar Ibrahim mewujudkan provokasi supaya berlaku kekecohan dan pergaduhan.  Tidak mustahil, kejadian seorang penyokong PR ditikam, sememangnya telah dirancang dengan teliti oleh Anwar Ibrahim supaya rakyat melihat UMNO sebagai samseng dan jahat.  Akhirnya mewujudkan simpati rakyat kepada kertas undi.  Bayangkan dengan kekecohan yang berlaku, tiada siapa dapat melihat jelas dengan satu persatu dengan keadaan yang bersesak-sesak itu.  

Yang menariknya terbongkar jugak cerita bagaimana mangsa yang ditikam itu daripada pisau rakannya sendiri.  Allah Maha Kuasa dan Maha Mengetahui.  Kome baca la pendedahan lanjut kat bawah ni dan DISINI.

KUALA LUMPUR: Pemuda Umno mendakwa kekecohan yang berlaku ketika ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Gombak malam tadi dicetuskan oleh penyokong Pakatan Rakyat (PR).

Menurut ketua Pemuda Umno Bahagian Gombak, Datuk Megat Zulkarnain Omardin, apa yang berlaku semalam ialah bantahan daripada penduduk setempat di rantau Gombak Utara di mana tempat ceramah PR diadakan.

“Rata-rata penduduk dikawasan itu telah tidak bersetuju menerima kehadiran ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengadakan ceramah.

“Apabila penduduk dan Umno bahagian menyatakan bantahan di tempat kami, bukan di tempat mereka, maka provokasi-provokasi telah dilakukan oleh pihak pakatan sehingga mereka telah melemparkan objek-objek seperti periuk belanga daripada tempat mereka.

“Tindakan mereka menyebabkan kecederaan kepada salah seorang ahli pemuda saya di rantau Gombak Utara sehingga beliau memerlukan sembilan jahitan di kepalanya.

“Kita masih lagi berjaya mengawal ahli-ahli pemuda kita sehinggalah ceramah mereka selesai,” kata beliau pada sidang media di Pejabat Pemuda Umno di ibu pejabat Umno di sini, hari ini.

Ceramah tersebut telah diadakan di hadapan lokasi program yang dianjurkan Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Gombak.

Pertembungan ini telah mencetuskan insiden pergaduhan sehingga menyebabkan penyokong kedua-dua parti tercedera, yang diantaranya merupakan salah seorang Ahli Jawatankuasa Umno Cawangan Batu 10 Gombak, Mohd Faizaruddin Mustafha.Megat Zulkarnain turut mempertikaikan mengapa ceramah tersebut diadakan betul-betul dihadapan bilik gerakan Umno untuk peti undi Gombak Utara di mana secara kebetulan pemuda Umno bahagian ada mengadakan taklimat jentera pilihanraya ketika itu.

“Kenapa mesti diadakan berhadapan dengan bilik gerakan kami dan tempat yang diadakan ceramah itu adalah tempat yang terlalu kecil untuk seorang pemimpin mereka mengadakan ceramah. 

“Jadi sebab itulah kita mengambil keputusan bersama dengan pemuda dan penduduk dikawasan itu menyatakan bantahan kita secara aman dan tidak ada niat langsung untuk mengadakan provokasi sehinggalah berlakunya perkara-perkara yang tidak diingini,” ulas beliau lagi.

Megat Zulkarnain juga berkata mereka sedang mempertimbangkan samada untuk mengambil tindakan saman terhadap Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali.

Azmin sebelum ini mendakwa Megat Zulkarnain telah “mengetuai sekumpulan samseng” menyerang ceramah Jelajah Merdeka Rakyat tersebut.

“Saya fikir ini adalah tuduhan jahat yang dilakukan oleh ahli parlimen Gombak kepada pemuda Umno bahagian.

“Kita akan minta pihak polis untuk menyiasat dan mngambil tindakan yang sewajarnya ekoran daripada laporan yang kita buat oleh saudara Faizaruddin sendiri yang telah dibuat di Balai Polis Gombak malam tadi juga jam dua pagi.

“Kita akan tengok dari segi perundangannya dan lihat bagaimana nanti,” katanya. 

Teman Kutip Dari MalaysianDigest

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...