Thursday 6 December 2012

BREAKING NEWS : KALAH LA BN MACAM NI!



ANGKA 30,000 seakan sudah jadi angka rasmi bagi menggambarkan kehadiran orang ramai ke program Kebangkitan Rakyat yang diadakan pemimpin Pakatan haram ini.

Di Seremban Jaya awal bulan sudah depa gebang 30,000, di Batu Pahat 2 hari lepas pun 30,000 juga.

Sehingga sekarang kita masih tidak didedahkan cara mana jumlah itu mereka dapat, hanya main ambik gambar dari sudut-sudut tertentu, nampak macam ramai, terus cop 30,000, 40,000, 50,000 dan seterus-seterusnya.

Penulis tidak tahu pulak sudah ada sistem yang boleh ukur kehadiran orang ramai begitu sahaja.  Yang terbaik penulis pernah lihat ialah, teknik yang digunakan Bernama untuk mengira jumlah kehadiran peserta rusuhan Bersih 3.0 April lepas.  Itu yang terbaik, at least ada juga tekniknya, jauh lebih baik dari anggaran macai Pakatan haram yang hanya petik nombor dari langit.

Propaganda nombor pada penulis, bukan perkara baru.  Dulu pun dia mula dah, tapi tetap setiap kali pilihanraya yang kita lihat menang, UMNO dan BN.

Lagipun, bukan rahsia angka kehadiran orang ramai ke ceramah yang dianjurkan Pakatan haram ini sengaja dibesar-besarkan.  Malah penulis tahu sudah wujudkan jawatan tetap untuk ahli-ahli parti dalam DAP, PAS dan PKR untuk mereka yang akan hadiri ceramah diadakan Pakatan haram ini dimana saja ia diadakan.

Gaji bulanan, elaun pengangkutan dan seumpama dengannya disediakan, yang penting, mana ada acara, muka ini mesti ada – muka yang sama.

Kita tahu tentang hal tersebut, bukan perkara baru.  Lagipun sumber kewangan bukan masalah, duit Selangor ada, duit yahudi pun ada (George Soros), apa masalah?

Sebab itu depa confident ribu-ribu datang dalam setiap ceramah terutama di bawah program Kebangkitan Rakyat.  Penulis dah lihat sendiri depan mata salah satu dari beberapa siri ceramah Kebangkitan Rakyat yang diadakan sebelum ini, boleh sahkan tidak sampai 30,000.

Kalau diadakan di stadium, itu lain sebab kita tahu kapasiti stadium (kalau penuh) dan agak-agak berapa ramai sahaja boleh duduk atas padang.  Macam mana pun, dia tak boleh temberang kalau diadakan dalam stadium.  Masalah ni bila dia buat atas tempat awam, orang keluar masuk, keluar masuk.

Itu yang pelik macam mana dia boleh kira dan keluar dengan angka tersebut?

Jadi janganlah hendaknya rakyat kita terperdaya dengan propaganda angka Pakatan haram ini.  Lebih-lebih lagi sekarang, kita tahu dia guna taktik selang seli gambar betul dengan gambar yang diphotoshop,

Apa sahaja asal boleh tipu rakyat.  Ini penting sebab dengan gambar tersebut, dia boleh gebang hebat dengan orang yang duduk atas pagar, supaya terpengaruh dan sokong dia.  Ini namanya cubaan terdesak, kalau nak ikut polisi yang dijanjikan dan bukti hasil dari pentadbiran di beberapa negeri sekarang, tidaklah sehebat mana, malah tak hebat langsung pun.

Anwar hanya boleh menang propaganda, bila yang sebenar, dia akan tewas.

Sebab itu UMNO confident boleh menang pilihanraya umum bila diadakan kelak, cuma majoriti 2/3 atau tidak sahaja, menang tetap menang.  Kenapa?  Sebab kita tak bergantung kepada propaganda, kita berdasarkan sokongan sebenar di peringkat akar umbi iaitu pengundi sebenar, bukan ambik kira budak-budak bawah umur yang dibawa mak bapak masing-masing hadir ceramah.

Jadi jangan pelik kenapa kita akan terus menang dan pakatan haram akan terus kalah.

Teman Kutip Dari MYKMU.net

2 comments:

  1. 30,000 tu orang yang sama kot? hebat tu. kemana-mana mereka ikut. hehehe

    GEMPAR!: Hari Jumaat akan jadi cuti hujung minggu seluruh negara di TENDANG TERAJANG

    ReplyDelete
  2. Haaaa...mc 2 la kot..heeee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...