Wednesday 20 February 2013

Cubaan Mengkristiankan Orang Melayu Islam di Selangor


Begitulah nasib pejuang Islam. Demi menegakkan Islam, beliau dibuang dari Parti yang mendakwa menegakkan syiar Islam. Datuk Hassan Ali dipecat dari PAS kerana menghalang cubaan mengkristian orang Melayu Islam di Negeri Selangor. Masih ingatkah lagi isu DUMC?


Damansara Utama Methodist Church ialah sebuah gereja yang kaya dan berpengaruh.

Adun Damansara Utama Dr Cheah Wing Yin seorang wakil Kristian DAP yang berdialog dengan National Evangelical Christian Fellowship (NECF). Dalam gambar di bawah yang dirakam semasa kempen piliharaya 2008, Adun tersebut kelihatan duduk sebaris dengan saf evangelis DAP (Dr Cheah duduk di antara Hannah Yeoh dan Teresa Kok).

Juga dalam gambar ialah Lim Guan Eng, Tony Pua dan Rev. Wong Kim Kong, penasihat eksekutif NECF.

Damansara Utama ialah kawasan DUN yang letaknya di Petaling Jaya Utara, iaitu kawasan Parlimen Tony Pua.

Baru-baru ini, DUMC menjemput Hannah Yeoh dan Yeo Bee Yin (Pegawai Khas Tony Pua merangkap juru strategi media sosial DAP) untuk menyampaikan khutbah/ceramah di gereja.

Di antara pemimpin MCA yang keluar parti selepas tsunami ialah yang beragama Kristian, umpamanya si evangelis Jimmy Chua Jui Meng yang juga sering berkhutbah di gereja.

Juga keluar parti selepas MCA menerima pukulan hebat dalam PRU12 ialah mantan timbalan pengerusi Wanita MCA Dr Tan Yee Kew dan ketua Pemuda MCA Pulau Pinang Eng Hiap Boon.

Eng telah mengutuk kepimpinan pusat MCA sebagai “tidak setia, kurang integriti, tanpa akhlak serta enggan menegakkan kebenaran (having NO RIGHTEOUSNESS)”.

Seterusnya DISINI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...