Monday 18 February 2013

Bukti Hadi Awang Makin Terdesak Didedah



Setelah sekian lama, cuba sedaya upaya untuk mempertahkan Anwar Ibrahim dan DAP, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akhir terpaksa akur dengan kehendak dan tuntutan akar umbi para pengikut parti itu. Hadi ketika memberikan ucapan di Kampung Banggol Peradong semalam berkata Pas berkemungkinan tidak akan meneruskan kerjasama bersama DAP dan PKR sekiranya ia merugikan Islam dan Melayu.

Walaupun ada segelintir pengikut Pas merasakan kenyataan itu adalah merupakan bukti ketegasan Pas dalam mempertahankan Islam dan polemik kalimah Allah, namun bila dilihat secara keseluruhan ia hanyalah merupakan satu kenyataan terdesak dan strategi ‘serampang dua mata’.

Ini kerana, Hadi ketika menyampaikan ucapan yang memakan masa hampir sejam di hadapan kira-kira 8 ribu orang itu, beliau langsung tidak membangkitkan mengenai isu kalimah Allah. Walhal isu tersebut adalah merupakan pencetus kepada kemarahan ahli dan penyokong parti tersebut yang mula bangkit dan mengambil tindakan drastik meninggalkan parti itu.

Di masa yang sama, Hadi yang diminta mengulas lanjut mengenai kenyataan tersebut,  ketika sidang akhbar sejurus selepas program yang diadakan itu, mengatakan ketika ini tidak wujud sebarang isu yang merugikan Islam dan Melayu sehingga membolehkan Pas keluar dari pakatan pembangkang. Beliau turut mengatakan kerjasama politik yang diambil oleh Pas untuk bersama DAP dan PKR masih lagi dilihat memperjuang dan memperkasakan Islam dan Melayu.

Lagi DISINI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...