Thursday 14 February 2013

Murahnya Nilai Raja-Raja Melayu Hanya RM8,000


Teman nak ulas sikit tentang budak Cina DAP celaka yang tunjuk isyarat lucah pada Permaisuri Agong baru-baru ini. Cina DAP ni pun dah dijatuhkan hukuman 30 hari penjara dan denda RM8,000. Teman bersetuju dengan keluhan admin JeringDaily " Nilai orang Melayu dan institusi rajanya memang begitu murah sekali hari ini. Tidak mustahil perkara yang sama akan berulang kembali.

Mungkin selepas ini penghinaan yang akan diterima oleh institusi Raja Melayu bakal lebih hebat lagi jika begini kadar hukuman yang dikenakan terhadap segelintir golongan manusia yang kurang ajar.

Pesalah dan penujuk isyarat lucah ini sepatutnya merasa bersyukur di atas hukuman ringan yang dikenakan mengikut undang-undang Malaysia. Seandainya perkara tidak beradap ini berlaku di negara luar seperti di Thailand, penulis yakin hukuman mati sedang menanti.

Walaupun kes ini akan dijadikan "Presidence Case" atau Kes Rujukan di masa akan datang, tidak dinafikan perkara ini akan berulang tanpa kita sedari. Pengajaran dan hukuman yang dijatuhkan tidak setimpal dengan apa yang dilakukan oleh Cina DAP Laknat ni. Teman yakin hampir semua orang Melayu (kecuali Melayu penyokong tegar DAP Laknat ni) terguris dengan ungkapan yang disebut oleh Cina DAP celaka ni. Teman nak ulang semula apa yang diungkapkan Cina DAP celaka ni,
"Polis Melayu tidak ada kuasa kerana Pulau Pinang adalah hak milik Cina"...!!!
Teman masih terasa terbakar dan marah. Hukuman yang dijatuhkan tidak dapat meredakan perasaan marah teman dan mungkin sebilangan besar Orang Melayu khususnya di Pulau Pinang. Secara rumusan moralnya, begitulah sikap DAP yang menganggap Pulau Pinang sebagai milik kaum Cina hingga orang melayu tak boleh berbuat apa-apa. Dalam tak sedar, orang Melayu dipermainkan dan digunakan untuk agenda DAP semata-mata. Jawatan dan habuan hanya untuk membayangi Orang Melayu yang bersengkongkol dengan DAP ini hingga dibuai lena tanpa sedar telah menggadaikan bangsa Melayu sendiri. Fikir-fikirkan lah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...