Saturday 16 March 2013

PANAS! Otak Fuziah Kena Radiasi Lynas


SEJAK Anwar tukar pendirian dalam isu Lynas ini, orang Pakatan cukup kelam kabut mencari apa alasan sesuai nak digunakan untuk menjawab dengan rakyat.

Maklumlah, yang berjalan dari Kuantan ke KL, yang mogok lapar, ikan kepala dua dan semua benda-benda bodoh lain dah dibuat dah demi nak menegakkan pendapat bahawa Lynas ini kilang merbahaya.

Alih-alih Anwar tukar lidah.

Harap pada Pengerusi Himpunan Hijau pun tak berguna juga sebab dia terlalu teruja dicalonkan DAP di Bentong sehingga dia pun turut sama bersetuju dengan Anwar – buat U-Turn yang besar, walhal dulu dia juga jaguh nak Lynas ini ditutup.

Jadi nak tak nak, Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh terpaksa tampil dengan kenyataan yang sangat kedengaran ganjil ditelinga semua orang - Pakatan akan tetap tutup Lynas kalau berjaya merampas Putrajaya dari BN.

Dari orang pening dengan flip flop Anwar, dah tambah pening dengan statement Fuziah pulak. Ini mana satu betul, mana satu nak percaya?

Kalau ikut hieraki, sudah tentulah percaya cakap Anwar pasal dia tuan punya PKR dan Pakatan, banding dengan Fuziah yang hanya bertaraf ahli Parlimen cabuk.  Tapi alasan Fuziah kukuh juga, dia kata dalam Manifesto sudah tulis!!

Tapi balik pada persoalan asas, kenapa Anwar tukar fikiran pulak kalau hujah Fuziah boeh diguna pakai? Itu yang pelik tu. Satu parti tapi cakap lain-lain.  Dalam masa yang sama cakap Fuziah tu tak boleh ditolak juga sebab dia Ahli Parlimen Kuantan, walaupun duduk di Bangi.

Sebetulnya tak pelik pun. Saja penulis bangkit semua persoalan itu untuk rakyat berfikir Pakatan haram ini ada wibawa atau tidak.  Pakatan itu tak berdaftar, siapa pun boleh dakwa dia bercakap bagi pihak Pakatan, tak siapa boleh saman.

Toksah sebut DAP dan PAS lagilah, sama-sama dalam PKR pun huru hara juga.

Ini belum jadi kerajaan, kalau dah jadi kerajaan tak tahulah. Nasib baik persekitaran sekarang semuanya pro BN, jadi taklah pening kepala rakyat nak pangkah mana satu dalam pilihanraya nanti.

Undilah BN.  Penulis bukan nak kempen, tapi undilah BN.

Suara Generasi Baru

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...