Monday 11 March 2013

BREAKING NEWS 10.20 PM: Pengganas Sulu Bina Terowong Sejak November Tahun Lepas?


Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib telah menafikan tuntutan itu dengan Kampung penduduk Tanduo bahawa penceroboh dari selatan Filipina telah memasuki kampung melalui terowong yang dibina sejak November tahun lepas.

"Setakat ini, kita telah tidak dijumpai bukti mana-mana terowong. Apa yang kita dapati hanya kenderaan motor yang telah dimusnahkan oleh serangan udara kami,'' katanya semasa dihubungi melalui Malaysia Hari Ini  program disiarkan secara langsung di TV3.

Beliau mengulas mengenai laporan oleh sebuah akhbar tempatan yang memetik seorang pemastautin Kampung Tanduo sebagai berkata bahawa penceroboh Sulu telah dijalankan perancangan terperinci apabila memasuki kampung tersebut, termasuk membina satu rangkaian terowong.

Penduduk mendakwa bahawa penceroboh digunakan menggali mesin menggali lubang seolah-olah mereka sedang mencari untuk emas, tetapi ia merupakan satu muslihat menipu untuk membina sebuah kubu dan terowong sebagai tempat bersembunyi apabila datang di bawah serangan. - Bernama

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...