Tuesday 5 February 2013

Guan Eng Ada Berani ka Kacau Rumah Terbuka tahun Baru Cina


Teman rasa Guan Eng tak berani nak ganggu Rumah Terbuka Sambutan Tahun Baru Cina di Pulau Pinang pada 11 Februari ni. DAP akan senyap je.Tak berani pun. Kalau yang nak ganggu pun, hanya lah puak-puak PAS dan PKR.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan gesaan Ketua Menteri Lim Guan Eng supaya rakyat Pulau Pinang memakai baju berwarna tertentu semasa menghadiri Majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina anjuran Barisan Nasional (BN) negeri, adalah satu perbuatan 'bodoh'. Katanya Guan Eng seolah-olah seperti orang cerdik tetapi tidak cerdik malah ia adalah perbuatan yang bodoh.


Guan Eng bodoh satu hal! Melayu yang bodoh satu hal! Guan Eng hanya provok puak-puak PAS dan PKR je. Biar aje deme yang ganggu majlis kaum cina. Guan Eng tahu jika DAP menganggu majlis tersebut, kaum cina Pulau Pinang akan marah pada DAP sebab ini adalah perayaan kaum mereka sendiri. Dan sokongan kaum cina pada DAP akan merundum dan jatuh teruk. Hanya ada melayu-melayu yang bodoh biul sahaja nak cuba merosakkan majlis orang lain. Kita sama-sama tengok, apa cerita!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...